Barcelona

El govern donarà 500 euros per la compra d'un cotxe que contamini menys que l'antic

La Generalitat ha aprovat aquest migdia el pla d'ajudes directes a l'automòbil, que amplia i complementa el pla aprovat pel govern espanyol. Entre altres coses, en el cas català també s'hi podran acollir motocicletes i furgonetes. A més, tot i que Iniciativa apostava per no superar el límit de contaminació que marca la Unió Europea, finalment ha hagut de cedir, ja que l'únic que es demana és que contamini menys que l'antic. El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, ha explicat que aviat es reuniran amb els concessionaris per explicar-los els detalls d'aquest pla.

Actualitzat
A partir d'ara els concessionaris catalans podran oferir als seus clients ajudes directes de 2.000 euros com la majoria de comunitats autònomes, perquè Catalunya aportarà els 500 euros que li tocaven. El govern ha aprovat finalment el seu pla d'ajudes directes, que preveu donar 500 euros als compradors que compleixin les condicions del pla espanyol, però també en altres casos.

El govern donarà l'ajuda íntegrament sempre que es compleixin les condicions del ministeri: que el nou vehicle costi menys de 30.000 euros, contamini menys de 149 grams de CO2 per quilòmetre i se n'entregui a canvi un altre de més de 10 anys d'antiguitat. Ara bé, la Generalitat també donarà l'ajuda encara que se superi el límit de contaminació, el principal motiu de polèmica en el si del govern. 

També s'amplia el límit en el preu fins als 49.000 euros, però, a canvi, s'haurà de portar a la deixalleria un vehicle vell encara més contaminant. En aquests casos, però, només es rebrà una ajuda de 500 euros de la Generalitat i res del ministeri. Pel que fa a l'ajuda dels fabricants, dependrà de cada cas.

La Generalitat també potencia el sector de les furgonetes amb ajudes de 500 euros si no se superen els 40.000 euros. I pel que fa a les motocicletes o ciclomotors, un sector amb molt pes a Catalunya, hi aportarà entre 100 i 350 euros segons la cilindrada, als quals podrien sumar-se les ajudes dels fabricants.

Divergències al tripartit

El nou pla de la Generalitat arriba després de discrepàncies en el si de l'executiu per les condicions. El punt conflictiu era el límit d'emissions contaminants. El Departament d'Innovació el volia ampliar respecte al que marca el pla espanyol, i finalment se n'ha sortit. Iniciativa per Catalunya, des del Departament de Medi Ambient, que hi estava en contra perquè suposava incomplir el pla català de mitigació del canvi climàtic, ha hagut de cedir.

Un dels arguments que esgrimia Medi Ambient és que no era gaire coherent bonificar els cotxes que contaminen, d'una banda, i, de l'altra, multar per la velocitat variable als accessos de Barcelona.
NOTÍCIES RELACIONADES
ÀUDIOS RELACIONATS
DOCUMENTS RELACIONATS
Anar al contingut