Barcelona

L'estació de la Sagrera es finançarà amb crèdits i diners públics

Els governs català i espanyol i l'Ajuntament de Barcelona han aconseguit arribar a un acord per tancar el finançament de la futura estació del TGV de la Sagrera. Una part del projecte s'havia de finançar amb diners procedents de la venda de pisos, opció que havia quedat descartada per la crisi. Finalment, una societat pública avançarà els diners i els recuperarà a mesura que els terrenys destinats a habitatges es vagin venent. La resta del que cost de la futura estació procedirà de la partida de diners extres en infraestructures prevista a l'Estatut de Catalunya.

Actualitzat
Feia mesos que es discutia qui havia de pagar la futura estació d'alta velocitat. Les administracions pensaven pagar més de la meitat dels 600 milions d'euros que costarà la infraestructura amb la venda dels edificis i oficines que s'havien de fer al damunt de l'estació, però la crisi n'ha devaluat els terrenys.

El conseller d'Economia, Antoni Castells, ha explicat, en una entrevista a "El matí de Catalunya Ràdio" que "de moment, l'Estat faria una aportació a càrrec dels pressupostos generals com ja estava previst" i, per poder finançar-ne la resta, se cediran "els drets d'explotació urbanística a una societat" que "probablement, de moment, haurà d'endeutar-se. En el moment oportú", l'empresa vendrà aquests drets o en traurà un rendiment amb l'explotació, ha assegurat Antoni Castells.

Una part d'aquests diners, segons fonts del Departament d'Obres Públiques, procediran de la partida extra per a infraestructures previstes a l'Estatut. L'acord definitiu s'ha de definir aquest dijous a Madrid, en una reunió entre representants de la Generalitat, el govern espanyol i l'Ajuntament de Barcelona.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut