Palma de Mallorca

El segon Llibre Blanc del Turisme aposta per una marca única per a totes les illes Balears

Aquesta setmana s'ha presentat a Palma de Mallorca el segon Llibre Blanc del Turisme, que actualitza el que es va fer fa 22 anys. En aquell moment, el llibre ja es va avançar al seu temps i aconsellava fugir del turisme de sol i platja. Ara es planteja un turisme que tingui en compte la societat i la sostenibilitat i que no es basi només en els resultats econòmics. També llança la idea de construir una marca única per a totes les illes.

Actualitzat
El Centre de Recerca Econòmica ha elaborat el segon Llibre Blanc del Turisme a les illes, dos anys de treball d'investigació que s'han presentat aquesta setmana a Palma de Mallorca. Entre altres novetats, assenyala que s'ha de mirar el turisme com un conjunt, que ha de tenir en compte també el medi ambient i no basar-se només amb el nombre de turistes.

Antoni Riera ha dirigit durant dos anys els treballs del Llibre Blanc del Turisme, amb un llistat d'assignatures pendents. No s'ha aconseguit trencar l'estacionalitat. Es manté la dinàmica de molts turistes en pocs mesos, s'ha avançat en la diversificació del producte, però cal pensar en les illes Balears com una marca conjunta, amb l'aeroport de Palma com una base llançadora de vols i clients cap a les altres illes per promocionar, precisament, la diversitat.

Hi ha el diagnòstic, fa falta la sensibilització i posar el debat sobre la taula. El llibre, segons els autors, també pot servir a altres comunitats autònomes.
Anar al contingut