Barcelona

La velocitat variable ha reduït a la meitat els accidents amb víctimes a la C-31 i la C-32

El director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, ha avançat en una entrevista a "El matí de Catalunya Ràdio" que des que s'aplica la velocitat variable als accessos de Barcelona per la C-31 i la C-32 s'han reduït a la meitat els accidents amb víctimes. Per primera vegada i coincidint amb l'inici de l'"operació sortida" de Setmana Santa, Trànsit ha valorat aquesta controvertida mesura.

Actualitzat
Quan està a punt de complir-se el tercer mes de la velocitat variable als accessos a Barcelona per l'autopista del Garraf i l'autovia de Castelldefels, el director del Servei Català del Trànsit, Josep Pérez Moya, ha avançat a "El matí de Catalunya Ràdio" les primeres dades que avalen els beneficis del sistema.

"S'han minimitzat molt les aturades i arrencades pròpies de la congestió", ha assegurat Pérez Moya, "i els accidents, les incidències, poden haver-se reduït perfectament un 50%".

Sancions, abans de l'estiu

La velocitat variable, un model per combatre la congestió i la contaminació pioner a Espanya, s'aplica en 19,4 quilòmetres de la C-31 i en 14,3 de la C-32, on des del 15 de gener ha començat un període de proves per limitar la velocitat entre els 80 i els 40 quilòmetres per hora d'acord amb les congestions, els accidents, la contaminació o la situació meteorològica.

Al llarg de les pròximes setmanes es decidirà quan es començaran a sancionar els conductors que infringeixen els límits de la velocitat variable. La sincronització dels radars està a punt i amb tota seguretat abans de l'estiu es multaran els conductors.

L'esmena contra els 80, un error


Pérez Moya també ha qualificat d'error l'esmena de CiU aprovada al Congrés perquè l'excés de velocitat a les zones de 80 quilòmetres per hora no resti punts del carnet de conduir.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut