Tòquio
Actualitzat a les
14:03 h
06/04/2009
Menjar bròquil protegeix contra els problemes d'estómac més habituals relacionats amb la gastritis, l'úlcera i fins i tot el càncer d'estómac. Ho diu un estudi científic fet pels Estats Units, on investigadors sobre medicaments contra el càncer van donar 70 grams diaris de bròquil durant dos mesos a pacients infectats amb l'"Helicobacter pylori". Aquest bacteri provoca la majoria d'úlceres d'estómac, que poden acabar degenerant en un càncer. Els pacients que van menjar brots de bròquil van augmentar de forma important el nivell d'un enzim que protegeix contra la inflamació i el dany a les cèl·lules. Per aconseguir aquest efecte, cal menjar el tronc del bròquil, i no només les flors.
L'estudi sobre els beneficis de menjar brots de bròquil l'ha dirigit l'Escola de Medicina Johns Hopkins dels Estats Units i s'ha publicat a la revista "Cancer Prevention Research". Segons els resultats de la investigació,
els brots de bròquil de tres dies, un aliment molt estès, van suprimir
les infeccions del bacteri "Helicobacter pylori" en un estudi en humans. Són una de les infeccions bacterianes més comunes a tot el món i una causa important del càncer d'estómac.
Els investigadors nord-americans van dividir la població de l'estudi en dos grups. Al primer grup de pacients infectats amb el bacteri els van donar
70 grams de bròquil al dia durant dos mesos, mentre que al segon grup els van donar la mateixa quantitat d'alfals. El resultat: els pacients que havien menjat bròquil van millorar de la seva infecció per l'"Helicobacter pylori", reduint significativament els nivells del bacteri. En canvi, els pacients del segon grup van continuar igual.
Es creu que un fotoquímic del bròquil és el que
actua contra el bacteri i també contra el càncer d'estómac. Per aconseguir aquest efecte,
cal menjar el tronc del bròquil, i no només les flors. Aquest és el primer estudi que provaria que menjar bròquil ajuda a reduir les malalties de l'estómac en humans i no només en animals de laboratori. L'estudi és esperançador a l'hora de reduir la incidència del càncer d'estómac, el segon tipus de càncer més comú i de mal pronòstic, ja que és
el segon més mortífer en el món.