Martorell

La UGT diu que ara li toca a Volkswagen complir i dur el Q3 a Martorell

El líder d'UGT a Catalunya, Josep Maria Álvarez, diu que els treballadors de Seat han complert després d'aprovar en referèndum congelar-se els sous, i que ara els toca al govern espanyol, la Generalitat i Volkswagen complir perquè l'Audi Q3 es fabriqui a Martorell. Els treballadors de Seat han votat majoritàriament a favor de la proposta de la UGT per congelar els sous de la plantilla aquest any i apujar-los la meitat de la inflació el 2010. La proposta també preveia recuperar una part dels diners perduts amb una paga d'un mínim de 200 euros el 2011. L'exigència inicial de l'automobilística a l'hora d'adjudicar el nou model d'Audi era que la plantilla congelés sous 2 anys.

Actualitzat
El líder de la UGT a Catalunya, Josep Maria Álvarez, ha agraït a la plantilla de Seat el suport rebut i ha fet una crida a tots els sindicats, en especial CCOO, per seguir treballant perquè l'Audi Q3 es fabriqui a la planta de Martorell. Cal recordar que la proposta aprovada pels treballadors de Seat comptava amb el suport de l'empresa, però tenia l'oposició de CCOO i la CGT.

Álvarez ha demanat al Ministeri d'Indústria la creació d'una comissió de seguiment en relació amb les inversions de l'Estat a la fàbrica de Martorell i que la Generalitat creï una altra comissió per garantir el compliment dels seus compromisos.

El govern espera una resposta "en els pròxims dies"

La Generalitat espera pels "pròxims dies" una resposta de Seat sobre la possible adjudicació a la planta de Martorell del nou Q3, després que els treballadors donessin suport, amb un 65,5% de la proposta d'UGT de congelar els sous. Amb tot, l'empresa automobilística havia demanat com a requisit per quedar-se amb la fabricació del nou model d'Audi una congelació dels sous total pels pròxims dos anys.

La consellera de Treball, Mar Serna, ha dit que convocarà Seat i una representació sindical en els pròxims dies per "afrontar" el futur, la unitat "trencada" i la competitivitat d'empreses com Seat en l'actual situació de crisi. Serna ha afegit que l'automobilística no té cap problema ni amb Indústria, ni amb el govern català, que s'ha compromès a carregar amb els costos que no puguin cobrir les ajudes proporcionades pel Ministeri.
Anar al contingut