Girona

El Patronat Girona-Costa Brava utilitza una foto de les Bahames en un anunci

Un anunci de promoció de la Costa Brava presentat a la fira de turisme Fitur utilitza una fotografia d'una platja de les Bahames. Tant l'agència publicitària que va fer l'anunci com el patronat Girona-Costa Brava han reconegut que sabien que la imatge no era del litoral gironí i n'han justificat l'ús perquè el més important era el missatge i el concepte que es volia transmetre i no tant la ubicació del lloc.

Actualitzat
El Patronat ha lamentat la polèmica i s'ha compromès a no tornar a utilitzar la imatge en altres anuncis promocionals. Diu que ha estat una acció puntual, que no tindrà continuïtat i que només es buscava el simbolisme d'unes petjades a la sorra.

Des del sector hoteler ho consideren una relliscada, però no en volen fer sang. Tot i això, la federació d'hostaleria de Girona ha advertit que la polèmica pot ser perjudicial si els mitjans europeus se'n fan ressò.

Precisament, el diari britànic "The Guardian" ha publicat la notícia. El rotatiu explica com el Patronat de Turisme ha reconegut que la imatge és de les illes caribenyes. Afegeix que se n'hauria enfosquit la sorra perquè fos més similar a la del litoral gironí i titlla d'irònic l'eslògan de la campanya: "On comença la Costa Brava?". El diari posa en dubte també l'altra imatge de la campanya, on es pot veure una persona caminant per un paisatge nevat que representen els Pirineus i es pregunta si la fotografia és realment de Catalunya o s'ha falsejat i en realitat s'ha fet al Nepal.

Anar al contingut