Madrid

Indústria vol que el 2014 ja circulin 1 milió de cotxes elèctrics a l'estat

El Ministeri d'Indústria ultima un programa pilot amb què pretén posar en circulació uns 2.000 cotxes elèctrics en els dos pròxims anys per tal d'estudiar la ubicació i el nombre de punts de recàrrega. Servirà per dissenyar un pla d'infraestructures i per estalviar 2.800 tones de petroli. Un primer pas per aconseguir la fita que s'ha marcat el ministre Miguel Sebastián: que al 2014 ja circulin a l'estat un milió de cotxes elèctrics. Aquest diumenge, Mitsubishi ha presentat el seu model elèctric, amb les prestacions d'un cotxe convencional, que es començarà a fabricar en sèrie i arribarà a l'estat el 2010.

Actualitzat
El principal problema per als fabricants és la manca de punts de recàrrega per aquests tipus de vehicles. Per això, el govern prepara un pla pilot per estudiar les infraestructures que falten i posarà 2.000 vehicles elèctrics en circulació en els pròxims dos anys.

Actualment, la implantació dels vehicles elèctrics és molt reduïda. A Barcelona només hi ha registrats 15 cotxes elèctrics i existeix un únic punt de recàrrega, situat a la confluència entre els carrers Consell de Cent i Cartagena, que costa 1,2 euros, a més del preu del pàrquing per efectuar la recàrrega, que sol durar dues hores i costa uns 2 euros.

Per millorar aquesta situació deficient, a Catalunya existeix Vol Tour, una associació que treballa per promoure l'ús d'aquests vehicles. Segons el seu president, Patrik Renau, el principal problema que tenen és la falta de punts de recàrrega i confia que "d'aquí a un any es puguin tenir els deu punts que va prometre l'Ajuntament de Barcelona".

Mentrestant, els fabricants presenten les noves apostes ecològiques. Mitsubishi ha mostrat aquest diumenge el seu nou cotxe elèctric que es caracteritza per tenir més autonomia i pel seu baix cost. "Incorpora bateries d'última generació de liti que li donen una autonomia de 160 km aproximadament i que es recarrega per un import d'1,5 euros per recórrer aquesta distància, molt menys del que costaria circular amb un vehicle de benzina", ha explicat Miquel Ángel Cano, cap de Comunicació de la marca.

Des de Mitsubishi consideren imprescindible que les administracions donin suport amb subvencions a la implantació del vehicle elèctric. Al Japó, primer país on el comercialitzaran, en subvencionen el 50%. Les ajudes poden ser per a la compra del vehicle, implantació de punts de recàrrega, menys impostos o pàrquings gratuïts. A Espanya, però, les ajudes per incentivar tant la fabricació com l'ús dels nous vehicles elèctrics encara són molt minses.


Anar al contingut