Barcelona

Tres editorials anuncien el llançament dels primers llibres digitals en català

Els llibres digitals en català neixen aquest febrer. Tres editorials catalanes, Angle, Cossetània i Bromera, posen a la venda una quinzena de títols del seu fons bibliogràfic d'autors com Narcís Oller, Edgar Allan Poe, Ramon Aymerich o Arcadi Oliveres en format digital. Els llibres electrònics costaran entre un 60% i un 70% del que valen les seves versions en paper. Ara, el proper objectiu és que les novetats editorials apareguin de forma simultània en versió paper i versió digital. De moment, però, els promotors de la iniciativa són prudents i diuen que tot dependrà de l'èxit del nou producte.

Actualitzat
Els diferents volums es podran adquirir a la pàgina www.edi.cat. Cada editorial hi posarà cinc títols. Angle Editorial oferirà "Contra la fam i la guerra", "Un altre món" i '"El meu camí cap a la utopia", d'Arcadi Oliveres, i "La meva llibertat" i "La meva veritat", d'Octavi Fullat. Aquesta editorial descarta publicar cap llibre de fotografia en versió digital perquè seria molt complex mantenir la qualitat òptima de les imatges.

Cossetània Edicions posarà a la venda en línia "El viatge de Rudy", de Ramon Aymerich i Ester Romeu. "La catosfera literària", escrita per diversos autors; "100 maneres de descobrir un crim", de Moisés Peñalver Núñez; "Vilaniu", de Narcís Oller, i "El vertigen del trapezista", de Jesús M. Tibau completen la selecció.

Edicions Bromera posarà a disposició dels internautes "El soroll de la resta", de Francesc Bodí; "Plagis", d'Urbà Lozano; "Encara no m'estimes", de Johnatan Lethem; "El col·leccionista de fades", de Josep Ballester, i "El pou i el pèndol", d'Edgar Allan Poe.

Els promotors de la iniciativa reconeixen que el projecte s'ha retardat i ho atribueixen a problemes i tardances amb la protecció dels textos, la cessió dels drets d'autor i alguns inconvenients en la digitalització dels formats. Les tres editorials asseguren que n'hi ha d'altres que es volen afegir a la iniciativa però abans de créixer en productes, Angle, Cossetània i Bromera prefereixen calibrar primer l'èxit dels primers llibres digitals en català.
Anar al contingut