Barcelona

Polèmica a l'Ajuntament de Barcelona per la gratuïtat de la nova targeta T-Infant

La possibilitat que la nova T-Infant no sigui gratuïta del tot ha obert el debat a l'Ajuntament de Barcelona. La targeta per als menors de 12 anys s'haurà de pagar, al contrari del que es va anunciar, segons publica el diari "El Periódico de Catalunya". El preu serà simbòlic i es limitarà al cost d'emissió del bitllet. La mesura costarà uns 13 milions d'euros l'any, una xifra que l'Entitat Metropolitana del Transport repercutirà en la resta d'usuaris, segons el rotatiu. El grup municipal de CiU ja ha criticat que no es respecti l'acord al qual van arribar al ple de l'octubre, qualificant-ho d'"estafa a la ciutadania". L'equip de govern els ha respost que abans de criticar s'esperin a l'aprovació de les noves tarifes.

Actualitzat
L'Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona podria aprovar dilluns que ve les noves tarifes per a l'any vinent. Aquestes tarifes inclourien la nova T-Infant que, segons publica el diari "El Periódico de Catalunya", no seria gratuïta del tot. La targeta per als menors de 12 anys tindrà un valor simbòlic que es limitarà al preu d'emissió. Aquest xifra, però, no s'ha precisat.

El cost d'aquesta tarifa es calcula en uns 13 milions d'euros l'any, un import que, segons el rotatiu, no costarà un euro a les arques municipals. Aquesta despesa es repercutiria directament en el bitllet de la resta d'usuaris.

El líder de l'oposició municipal a Barcelona, el convergent Xavier Trias, ho ha qualificat, tot plegat, "d'estafa a la ciutadania" ja que no es compleix el compromís de gratuïtat total que es va acordar al ple de l'Ajuntament de finals d'octubre. En un comunicat molt contundent, CiU titlla de "veritable escàndol" aquesta informació. Assegura que "el contingut de l'acord era clar i parlava de gratuïtat fins a 12 anys".

A més, el líder convergent posa en dubte el cost de 13 milions d'euros per l'Entitat Metropolitana del Transport, que diu que "no té el mínim rigor tècnic". Trias sospita que "de bon començament ja no volien complir l'acord" i recorda que després del ple el secretari de mobilitat, Manel Nadal, ja va dir que la mesura no s'implantaria.

Davant d'aquestes crítiques, la regidora de Seguretat i Mobilitat a l'Ajuntament de Barcelona, Assumpta Escarp, ha recomanat a Trias que esperi "els resultats del consell d'administració de l'ATM, que encara no s'ha reunit", abans de valorar i criticar aquestes informacions.
Anar al contingut