Barcelona

Els usuaris de Rodalies Renfe han presentat 370.000 reclamacions en un any i mig

L'evolució de les reclamacions dels usuaris de Rodalies Renfe reflecteixen que els últims mesos no s'han aconseguit rebaixar els retards, i que aquesta tardor fins i tot s'ha registrat una augment de les queixes. Des que es va instaurar el servei de devolució expres, el juny del 2007, s'han fet unes 370.000 reclamacions. Els que més es queixen són els usuaris de la línia de Vic.

Actualitzat
Aquest octubre han reclamat uns 18.000 viatgers, mentre que al setembre ho van fer 14.000. No és la xifra més alta, perquè al juny d'aquest mateix any n'hi van haver 25.000, però és equiparable als nivells de l'estiu del 2007, quan encara es feien les obres del TGV a prop de Sants.

El cap de gabinet de Rodalies, Jesús Pozo, assegura que l'índex de puntualitat dels trens ha pujat un punt, per sobre del 92%, i que la devolució expres no supera el 0,2% dels viatgers. Si es mira per línies, aquest 2008 la de Vic ha acumulat unes 60.000 reclamacions, mentre que la de Mataró, que té quatre vegades més usuaris, n'ha registrat la meitat: unes 32.000.
Anar al contingut