Madrid

L'AVE Barcelona-Madrid s'emporta gairebé la meitat dels passatgers de l'avió

L'AVE Barcelona-Madrid i viceversa ha transportat en nou mesos 1.691.332 de passatgers, és a dir, més del triple de persones que van fer el mateix trajecte en trens Alvia i Ataria durant els mateixos mesos de l'any passat, que van ser 544.951. Aquest increment d'usuaris ha comportat una pèrdua de gairebé la meitat dels usuaris que feien servir l'avió. Abans que l'AVE unís Barcelona i Madrid, el 12% dels passatgers cobria aquesta ruta en tren i el 88%, en avió. Ara la proporció és molt més equilibrada: 47 a 53.

Actualitzat
Segons la companyia Renfe, entre els mesos de febrer i novembre d'aquest any, 1.691.332 passatgers han fet servir l'AVE per anar de Barcelona a Madrid i viceversa, mentre que durant els mateixos mesos de l'any passat 544.951 persones van viatjar en trens Altaria i Alvia per fer el mateix trajecte. Això suposa un increment del 210%.

RENFE no es planteja aquest creixement com un enfrontament amb l'avió, i assegura que la competència també contribueix a millorar la qualitat del pont aeri.

Després de nou mesos de funcionament, l'AVE ha fet 14.520 trajectes entre les dues capitals i ha ofert 5,5 milions de places. L'ocupació mitjana dels trens és del 80% i la puntualitat, segons la companyia, ha estat del 99,2%.

L'AVE Montcada-Mollet, en construcció

L'ens gestor ferroviari ADIF ha començat a construir el tram de l'AVE entre Montcada i Mollet, segons ha informat el Ministeri de Foment. El pressupost és de més de 36 milions d'euros i els treballs consistiran a instal·lar la plataforma de la via de 6,1 quilòmetres de longitud que passarà pels municipis de Montcada i Reixac, la Llagosta i Mollet del Vallès.

Les obres més destacades del tram són els viaductes sobre la riera Seca, la riera de Caldes i la riera de Gallecs, així com els túnels de Mollet i Montcada.
Anar al contingut