Barcelona

Air Berlin afirma que utilitzar el català no és "rendible"

El delegat d'Air Berlin per a Espanya i Portugal, Álvaro Middelmann, ha afirmat que introduir el català en els vols d'aquesta companyia no és "rendible", a causa dels cost econòmic i del fet que la instal·lació dels sistemes duraria uns "dos anys i mig". Per això, Middelmann ha explicat que han optat per utilitzar el castellà, ja que és l'idioma "comú" de "tots els espanyols". Middelman ha afegit que el tema lingüístic és "secundari" i que el més important és que les operadores connectin ciutats en les millors condicions possibles.

Actualitzat

Middelmann ha explicat que Air Berlin és una companyia alemanya que ja té dificultats per trobar personal que parli l'espanyol. En aquest sentit, ha afirmat que porten invertits uns 800.000 euros per poder oferir "almenys" el castellà als seus clients. També ha recordat que la seva companyia no es pot beneficiar de subvencions per temes d'aquest tipus.

Per tot plegat, ha explicat que no és rendible, i que ara hi ha "temes molt més importants'" per Air Berlin. En la mateixa línia ha assegurat que si es pregunta als habitants de les Illes Balears si prefereixen comunicacions aèries o que es parli català, aleshores "guanyaríem per golejada" perquè triarien la primera opció.

Middelman també ha explicat que aquestes consideracions s'han traslladat el Departament de Política Lingüística del Govern Balear, després de la polèmica sorgida per unes paraules del president de la companyia, Joachim Hunold, denunciant la suposada discriminació del castellà a les Illes Balears.

Álvaro Middelmann ha explicat que a partir de l'estiu del 2009 es reduiran el nombre de moviments a l'aeroport de Barcelona per "problemes mediambientals" relacionats amb el soroll que provoquen els avions. Per això, afirma que és una "incongruència" que hi hagi una reducció de moviments i que es posi en marxa una nova terminal al Prat. En aquest sentit, explica que el que s'hauria de replantejar és la política urbanística que ha permès que es construeixin habitatges en les proximitats de l'aeroport.

D'altra banda, també ha acusat la Generalitat de la pèrdua de trànsit d'avions a l'aeroport de Barcelona. En aquest sentit, ha dit que són les administracions catalanes les que estan subvencionant operadores que funcionen als aeroports de Girona i Reus, i que això està restant trànsit a Barcelona.

Anar al contingut