Tarragona

La fuita de fuel de Tarragona no ha passat del port

El vessament de 25 tones de fuel al port de Tarragona, on a primera hora del matí s'ha enfonsat un vaixell carregat amb 1.000 tones de combustible, ha quedat restringit al moll de Reus. Els tècnics continuen retirant fuel de l'interior de la gavarra i estudiant la manera de reflotar-la, però el conseller d'Interior, Joan Saura, ja ha donat per controlada la situació. La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha visitat el port aquesta tarda. El delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, ha explicat que el vaixell, la "Savinosa", tenia tots els permisos per navegar fins al mes que ve, quan s'havia de retirar. Els ecologistes, però, han qüestionat que es deixi navegar un vaixell de 24 anys i sense doble buc.

Actualitzat

Un equip de submarinistes han taponat els vuit respiradors per on s'escapa el fuel. El vaixell transportava 750 tones de fuel, 260 de dièsel i més de 3.000 litres de carburant de consum propi. Dos helicòpters i un avió han controlat la situació de les petites taques i alguns remolcadors han recollit les que haurien sobrepassat les tres barreres de contenció, però sense sortir del recinte portuari. El vent també ha ajudat a matenir els límits del vessament.

Segons el conseller d'Interior, Joan Saura, s'ha evitat que la taca s'escampés: "Hi ha hagut una gran resposta i ràpida quan ha passat l'accident, ara ja es pot dir que està tot controlat al port i que cap líquid no ha sortit fora del recinte". La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha visitat el port de Tarragona a la tarda i ha afegit que la gent de Tarragona "pot estar tranquil·la, perquè estan en mans de bons professionals que tenen els mitjans adequats per fer front a la situació".

Amb el segellament ja acabat, s'ha procedit al prebuidatge del tancs i ara es reflotarà el vaixell, tasca que es preveu complicada. Una grua de grans dimensions s'encarregarà de treure la "Savinosa" de l'aigua. Malgrat l'accident, l'activitat del port s'ha desenvolupat amb normalitat.

Els fets han passat cap a tres quarts de set del matí al moll de Reus quan la gavarra -un tipus d'embarcació encarregada de subministrar combustible a altres vaixells- es disposava a sortir a treballar. Es desconeixen les causes que han provocat que el vaixell s'enfonsés, l'únic que se sap és que hi hagut una via d'aigua, però se n'ha d'esbrinar l'origen. Segons el delegat del govern espanyol, Joan Rangel, l'embarcació estava en perfecte estat tot i que s'havia de retirar de la navegació a l'octubre.

Les explicacions no satisfan el grup ecologista Mediterrània, que reclama una investigació en profunditat per esbrinar el veritable motiu d'aquest accident. Aquest col·lectiu considera que la legislació hauria de ser més estricta i, encara que la nau estava en situació legal, no s'hauria de permetre que un vaixell de 24 anys d'antiguitat i sense buc doble continuï treballant a les costes catalanes. Segons Mediterrània, després del greu incident del "Prestige" cap vaixell amb un sol casc hauria de transportar combustible.


ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut