Barcelona

Associacions de motoristes alerten de la col·locació de bandes reductores de velocitat perilloses

Associacions de motoristes com "Moteros en acción" comencen a denunciar ajuntaments per haver posat bandes reductores de velocitat perilloses a les carreteres. No hi ha cap norma legal que en reguli la instal·lació, i els ajuntaments posen les que els semblen. En alguns casos, però, tenen un relleu excessiu i, en lloc de donar seguretat poden complicar la conducció de cotxes i especialment de motos. Cada cop hi ha més veus que, en vista de la situació, reclamen una normativa.

Actualitzat

Els últims anys, han proliferat a les carreteres catalanes les anomenades bandes reductores de velocitat. S'instal·len de manera transversal a la calçada i tenen una inclinació variable. La seva finalitat és obligar els conductors a reduir la velocitat en punts urbans que comporten un cert perill. 

Sovint, però, la inclinació que fan aquestes plataformes reductores és massa pronunciada i desestabilitzen, fins i tot anant a una velocitat mínima. Un col·lectiu de motoristes ho ha analitzat, i ja ha denunciat alguns ajuntaments. De fet, segons ha pogut comprovar TV3, la falta d'una normativa fa que molts ajuntaments pavimenten sense tenir en compte el grau de pendent o l'alçada de la plataforma reductora.

És per això que a les carreteres s'instal·len models diferents, sense que es tingui en compte cap criteri de selecció estandarditzat. I és que no hi ha cap norma legal que estableixi uns criteris únics d'instal·lació dels reductors de velocitat. Tan sols la Diputació de Barcelona ha editat un manual de recomanacions i a les seves carreteres té trams experimentals.

Anar al contingut