Madrid

Atrápalo i Rumbo estudien accions legals contra Ryanair

Dues de les agències en línia afectades per l'amenaça de Ryanair de cancel·lar les seves reserves aquest mes d'agost, Atrápalo i Rumbo, estudien quines mesures legals poden adoptar contra una postura que, segons asseguren "perjudica els consumidors". A més de llançar un missatge de tranquil·litat, les agències de viatges en línia es comprometen que, si Ryanair fa efectiva la seva amenaça, oferiran les millors alternatives als usuaris afectats de manera gratuïta.

Actualitzat

Atrápalo, un dels portals contra el qual Ryanair ha interposat una demanda amb l'objectiu d'evitar la venda dels seus bitllets, creu que la companyia de baix cost "persegueix crear una clima de desconfiança" sobre les agències en línia per intentar canalitzar la venda de bitllets a través de la seva pròpia pàgina web.

Per Atrápalo, la decisió de Ryanair evidencia, d'una banda, "la seva mala fe i males pràctiques competitives, creant alarma social en el moment més sensible de l'any i generant nerviosisme entre els consumidors, només amb l'objectiu de danyar la nostra imatge i la del nostre negoci i obviant, a més, que aquests consumidors són també els seus clients". En segon lloc, posa de manifest la "miopia empresarial" de Ryanair ja que, en lloc de buscar elements per atraure clients al seu web, "prefereixen el conflicte i l'escàndol sense importar-los les conseqüències". Davant aquesta situació, Atrápalo està estudiant interposar una demanda a Ryanair pels danys i perjudicis que pugui provocar la mesura.

Per la seva banda, Rumbo titlla d'"oportunista" l'actitud de la companyia irlandesa, ja que coincideix amb les vacances de milers de persones. A més, la companyia, participada al 50% per Telefónica i Orizonia, assegura que el conflicte "amaga una falta de transparència en la política de preus" d'aquesta aerolínia. Amb la seva actitud, continua: "Sembla no desitjar que els consumidors puguin, a través de les agències, comparar la seva oferta amb la d'altres companyies, la qual cosa resulta incomprensible, ja que presumeix de tenir els millors preus del mercat."

Rumbo considera que si Ryanair duu a terme la seva amenaça representarà "una clara vulneració dels drets dels passatgers, que lliurement han reservat, pagat i confirmat les seves reserves". Per això, estudia quines accions legals pot portar a terme per defensar els interessos dels consumidor. I és que "està en joc", diu, la seva llibertat de poder disposar de tota la informació abans de prendre la decisió de compra.

Finalment, Rumbo dóna suport a la decisió de la Comissió Europea d'instar l'aerolínia a respectar les reserves realitzades a través de les agències de viatges.

Anar al contingut