Barcelona

Nestlé denuncia un restaurant que porta el nom de "Kit Kat"

La nova Llei de marques de l'any 2001 ha comportat que les marques comercials de més renom, com ara Coca Cola, Nestlé o Halcon Viatges, puguin escombrar fora del mercat els productes i serveis que s'atreveixen a utilitzar el seu mateix nom. Aquest és el cas d'un nou restaurant de Barcelona, que ha obert amb el nom de "kit Kat", una coneguda marca de xocolatines de la multinacional de l'alimentació Nestlé. Tot i que l'activitat d'aquest establiment no representa una competència directa amb el producte en qüestió, una sentència condemna el local a canviar de nom. La llei defensa a priori les marques notòries i si es planteja batalla es té les de perdre.

Actualitzat

Quan Carles Caballero va decidir posar el nom de "Kit Kat" al seu restaurant no s'imaginava que se les hauria amb una denúncia de Nestlé per usurpar-li la marca. Una marca que, a més, porta afegit un concepte: el de "fer un kit-kat" o fer una pausa.

El propietari del restaurant, situat al barri de Sarrià-Sant Gervasi de Barcelona, rebat Nestlé i diu que no te raó. Segons Caballero, l'Oficina de Patents i Marques va acceptar la seva sol·licitud i el nom "no estava registrat". A més, diu que no es va inspirar en la famosa xocolatina sinó en un antic bar de copes que portava aquell nom.

El jutge, però, ha acabat donant la raó a la multinacional Nestlé. L'argument de la sentència és que el restaurant s'ha aprofitat de l'enginy d'una bona campanya i d'una marca ben consolidada en el mercat. I ha condemnat el local a canviar de nom.

El propietari del local no està disposat a canviar el nom perquè creu que no hi ha confusió possible: "La gent no vindrà a buscar una xocolatina aquí. Vindrà a dinar o sopar". Aquest serà el debat en el recurs que ha tornat a plantejar en els tribunals.

Anar al contingut