Montgat

Empresaris, usuaris i alcaldes del Maresme reivindiquen que l'N-II sigui una via urbana

La Nacional II és tristament famosa per ser un dels punts negres de la xarxa viària catalana. Els últims anys ha estat escenari de molts accidents mortals. Amb el traspàs es culmina la primera d'un seguit de reinvindicacions dels empresaris, usuaris i alcaldes del Maresme. Han rebut la notícia amb bons ulls, però asseguren que ara lluitaran perquè aquesta carretera es transformi en via urbana.

Actualitzat
Ha estat una de les vies més qüestionades des que, pels vols dels anys 60, es va inaugurar com a Nacional II. Quaranta anys on les xifres de sinistralitat han superat tots els rànquings. La Nacional II al Maresme és el punt negre repetit a Catalunya en els últims cinc anys en els estudis europeus, bàsicament pels seus trams estrets, sense vorals, mala senyalització i la gran afluència de trànsit que té, poc compatible amb les poblacions que creua.

L'any passat, el Ministeri de Foment hi va fer algunes millores, com rotondes o semàfors, i les morts van disminuir a la meitat, però, tips d'haver de conviure amb una via ràpida, els habitants del Maresme no han parat de manifestar-se per demanar que sigui una via urbana.

Així és com els agradaria que fos: un passeig on cada població hi pogués fer la seva. Però per fer realitat això és necessari un pas alternatiu, sigui l'autopista o sigui un desdoblament com el que ja s'ha fet a l'altura de Montgat, fet que ha permès a la localitat guanyar un passeig que s'inaugurarà el mes que ve. On abans hi havia l'N-II ara hi ha una carrer amb voreres amples i amb carril bicicleta. Una realitat per a uns, i una utopia, encara, per a altres.
Anar al contingut