Barcelona

Alimentaria guanya un 4% de visitants en l'última edició

Alimentaria ha tancat les portes aquest divendres, i ho ha fet amb un balanç força positiu. Durant els cinc dies que ha durat el saló, hi han passat 158.000 visitants professionals, un 4% més que l'any passat, 33.000 dels quals procedeixen de l'estranger. En aquesta ocasió, per primera vegada, els excedents del saló s'han destinat a la fundació Banc dels Aliments.

Actualitzat
Alimentaria, el segon saló del món del sector, ha estat l'escenari de prop de 8.000 reunions de treball entre empreses espanyoles i compradors estrangers, però també un aparador de les últimes novetats, com ara l'oli d'alvocat, la sal líquida o el primer pernil de salmó.

Però aquest any, el saló ha introduït una novetat ben interessant. Per primera vegada, el Banc dels Aliments repartirà el menjar sobrant als estands entre persones necessitades. Una trentena de voluntaris han empaquetat les partides de menjar sobrant de les empreses expositores. Bàsicament, llaunes de conserva, productes fumats, làctics envasats i fruita i verdura fresca. Fet i fet, més d'una tona i mitja d'aliments.

L'acord que han firmat aquest any la fundació Banc dels Aliments i els organitzadors d'Alimentaria no només ha servit per donar una sortida social als excedents del certamen, també ha permès conscienciar el sector. Hi ha hagut un centenar d'empreses que s'han compromès a revisar els seus processos de fabricació per lliurar al Banc dels Aliments les partides d'aliments que, eventualment, no poden comercialitzar-se, un compromís que també serà molt ben rebut per altres col·lectius que també es dediquen a la beneficència.
Anar al contingut