Barcelona

El Consell Escolar creu que la futura llei d'educació pot obrir les portes a la privatització dels centres públics

El Consell Escolar de Catalunya considera que les bases de la futura llei d'educació poden obrir les portes a un procés de privatització dels centres públics. El Consell considera poc clara i controvertida la proposta de gestionar les escoles de manera indirecta. En aquest sentit, el document conclou que s'ha de ser molt curós i consideren que la llei hauria de precisar exactament la proposta. Un altre punt que rebutja el Consell és la creació d'un cos de directors, però, en canvi, veu molt bé l'aposta que fan les bases de la llei per a l'autonomia dels centres públics. Al Consell escolar hi ha representada tota la comunitat educativa, però el seu dictamen de la llei no és vinculant.

Actualitzat

El Consell Escolar de Catalunya critica la futura llei d'educació (LEC) perquè considera que podria obrir les portes a la privatització, segons un informe que ha debatut durant els últims mesos i que en les pròximes hores presentarà davant la conselleria que encapçala Ernest Maragall. El consell considera poc clara i controvertida la proposta de gestionar les escoles de manera indirecta, precisament una de les qüestions que va portar a la vaga mestres i professors el 14 de febrer. En aquest sentit, el document conclou que s'ha de ser molt "curós, precís i concret" sense "perdre de vista la responsabilitat de l'administració en la qualitat de tot el sistema".

L'ens lamenta també que hi hagi elements del Pacte Nacional d'Educació, el punt de partida de la LEC, que no es recullen en el document de base de la futura normativa i, davant d'aquestes "llacunes i ambigüitats", diuen, temen que aquest document afavoreixi la desigualtat educativa. "No presenten objectius tancats ni un articulat concret", sentencia l'informe. En la mateixa línia, tot i que el consell veu molt bé l'aposta que fan les bases de la llei per l'autonomia dels centres públics, que consideren com "un horitzó desitjable", creuen que l'administració l'hauria d'ordenar.

D'altra banda, el text rebutja que s'avanci l'educació obligatòria als tres anys quan el que consideren prioritari és millorar-la a partir dels sis. Un altre punt que rebutja el Consell és la creació d'un cos de directors. Pel que fa als docents, el consell reconeix la necessitat d'un nou model de proves d'accés perquè l'actual "ja està superat" i es basa exclusivament en les coneixements acadèmics. A més, els membres del consell reclamen més coordinació entre les conselleries d'Universitat i Educació per millorar la formació inicial dels docents.

Pel que fa a l'avaluació del sistema educatiu que s'inclou en la futura LEC, el consell exigeix que es tracti des del punt de vista de la "voluntat de millora" i que inclogui els mecanismes i les propostes que la fan possible.

Sigui com sigui, aquestes aportacions del Consell Escolar, on hi ha representat tota la Comunitat educativa, tot i que el seu dictamen de la llei no és vinculant, obriran la segona fase del diàleg, que inclourà el debat sobre l'articulat de la LEC.

Anar al contingut