Barcelona

El turisme gai es presenta com una alternativa estable a les turbulències econòmiques

Les veus que parlen d'una crisi econòmica han posat en alerta el sector turístic. Com és habitual, alguns establiments temen els efectes que pugui tenir sobre el seu negoci una retallada de despeses dels clients. La solució la podrien tenir el col·lectiu de gais i lesbianes. Els negocis destinats a aquest sector afirmen que no noten gaire el mal moment. Els que s'hi dediquen diuen que són persones que, en general, tenen més diners i també més temps per viatjar. Tot i que és un perfil de turista no gaire nombrós en xifres, les dades demostren que gasten més i vénen més sovint.

Actualitzat
Els turistes gais i lesbianes disposen de més diners i de més temps per viatjar. Aquesta reflexió és la que ha aplicat una emprenedora gironina, Pilar Sánchez, que va tenir clar que el negoci funcionaria. Tot i ser la primera, les xifres li donaven la raó. Ha creat un portal de turisme per a gais i lesbianes, però vol deixar clar que no és només per aquest col·lectiu. El visiten ja 150 persones al dia. S'hi ofereixen, entre altres coses, hotels i restaurants de qualitat.

Segons les dades, el turista homosexual no és gaire nombrós en xifres, es calcula que entre un 1,5% i un 2% dels viatgers visita el país motivat per l'oferta turística per a gais, lesbianes, transvestits i bisexuals, però tot i ser un percentatge petit és molt llaminer.

Si el turista mitjà es gasta uns 90 euros al dia, un d'homosexual en fa una despesa de 150 i, a més, sol tenir més temps per viatjar. El que busquen, l'imprescindible, és un tracte "gayfriendly", és a dir, que seran ben rebuts als establiments que recomana el web. En uns temps en què els experts recomanen especialització i qualitat, tenir en compte aquest col·lectiu pot ser una petita punta de llança per anar adaptant una oferta turística que fugi de la massa.
Anar al contingut