Barcelona

Renfe ven 14.000 bitllets de l'AVE Barcelona-Madrid el primer dia

La companyia ferroviària Renfe ha comunicat que fins a quarts de set del vespre ja ha venut 13.956 bitllets d'AVE entre Barcelona i Madrid, la qual cosa vol dir un ritme d'uns mil per hora. Són els bitllets que s'han venut per internet, i encara s'hi hauran d'afegir els de taquilla, unes dades que es faran públiques demà. En el primer dia de venda, el nou AVE ha concentrat la meitat dels bitllets que Renfe ha venut per internet. Les tarifes són variables. El preu del bitllet senzill és de 102 euros i de 163,3 el d'anada i tornada, que puja als 192,6 si és un trajecte directe. L'opció més barata per adquirir un bitllet és fer-ho per internet i amb 15 dies d'antelació, que costa 40,8 euros.

Actualitzat

L'AVE Barcelona-Madrid, que ofereix gairebé 13.500 places diàries, serà una realitat dimecres, 20 de febrer, però des d'aquest dijous ja poden comprar els bitllets tots els usuaris que el vulguin utilitzar.

En les primeres quatre hores de venda, que ha començat a dos quarts de set del matí, s'han venut més de 4.000 bitllets, segons ha comunicat la mateixa companyia ferroviària. A quarts de set de la tarda, la xifra ja era de 13.956, pràcticament la meitat del total de places venudes al web de Renfe, que han estat 29.198.

El preu és de 102 euros el trajecte i 163,3 si es compra un tiquet d'anada i tornada. Això, però, pel que fa a la tarifa general.

Si s'aplica la tarifa Estrella, el preu per trajecte pot baixar a uns 61,3 euros si es compra amb una setmana d'antelació, i si s'adquireix el bitllet quinze dies abans i per internet el preu es redeix a 40,8 euros.

En total, l'alta velocitat unirà Barcelona amb Madrid 17 vegades diàries en cada sentit, 8 de les quals el trajecte es farà sense aturades. El temps de trajecte previst és de 2 hores i 38 minuts, que suposa una reducció d'una hora i 17 minuts respecte a la durada actual del trajecte. El preu, en aquest cas, també varia i puja fins als 192,6 euros per anar i tornar sense parar enlloc.

Hi haurà quatre tipus de trajectes: els que seran directes, els que s'aturaran només a Saragossa, els que faran parades intermèdies entre Barcelona i Madrid, i finalment, els trens transversals, que aniran fins a Sevilla i Màlaga.

Pel que fa als horaris, Renfe concentra el 70,1% del servei d'alta velocitat en les franges horàries que preveuen de més demanda. Fins a dos quarts de nou del matí s'oferirà el 30% de l'oferta diària, i de les tres de la tarda a dos quarts de vuit, el 41% de l'oferta.

Respecte del compromís de puntualitat, Renfe ha destacat que la devolució serà del 50% de l'import del bitllet si el retard és d'entre 15 i 30 minuts, i del 100% si supera la mitja hora, unes compensacions que consideren de les millors a tot el món.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut