Barcelona

El primer AVE en proves arriba a Sants

El primer AVE ja ha arribat a l'estació de Sants. Es tracta d'un model comercial, un Siemens S-103, que ha trepitjat les vies de l'estació de Barcelona poc abans de dos quarts d'una del migdia per iniciar les proves definitives a la línia d'alta velocitat, abans que s'inauguri l'últim tram de Madrid-Barcelona. Aquesta nit, l'ens gestor d'infraestructures ha començat les proves d'electrificació entre l'Hospitalet i l'estació de Sants. De nit, un tren laboratori de l'ADIF, anomenat "Séneca", hi ha fet les proves d'estructura per comprovar l'estat de la via, la catenària i els sistemes de senyalització.

Actualitzat

Recta final per a l'arribada de l'AVE a Barcelona. El primer AVE ha entrat a l'estació de Sants. Era un Siemens S-103, un model comercial que ha fet el trajecte amb vuit vagons sense passatgers i en fase de proves. Les proves, però, per fer arribar l'alta velocitat a la principal estació de Barcelona ja han començat de nit.

L'ADIF ja ha posat en circulació un tren laboratori al tram entre l'estació de Sants, a Barcelona, i l'Hospitalet de Llobregat. Les proves, que s'han fet en horari nocturn per no interferir en el servei de Rodalies, han de servir per avaluar el comportament de la via, la catenària i els sistemes de comunicació, que ja s'han instal·lat en aquest tram.

El tram de les proves, de 4,3 quilòmetres, és el que uneix l'Hospitalet i Sants i les sis vies d'ample internacional d'aquesta última estació. Les proves formen part de l'última fase abans que entri en funcionament l'AVE entre Barcelona i Madrid.

Encara sense data

Sigui com sigui, encara no hi ha data oficial per a la inauguració de la línia. Es calcula que fan falta un mínim d'uns deu dies de proves, un termini que situaria la data a les portes del començament de la campanya per les eleccions espanyoles del 9 de març.

Des de l'executiu central, la vicepresidenta primera no ha volgut pronunciar-se sobre una possible data d'estrena del servei. María Teresa Fernández de la Vega ha dit que "serà aviat", però que "cal tenir finalitzats tots els elements de funcionament. El Ministeri de Foment sempre ha mantingut que la posada en servei de l'AVE seria abans de les eleccions generals del 9 de març, molt probablement a la segona quinzena del mes de febrer.

Una possible pista és el fet que Renfe no vengui bitllets de cap tipus per anar a Madrid a partir del 19 de febrer. De la seva banda, "El Periódico de Catalunya" s'aventura a oferir una data: el dia 21 de febrer.

Un tren cada hora

Renfe ja ha fet pública la freqüència de pas de trens AVE entre Barcelona i Madrid. Segons ha anunciat Catalunya Ràdio, hi haurà trens directes cada hora, que cobriran el trajecte en 2 hores i 35 minuts. Això de 6 a 10 del matí i de 3 de la tarda a 8 del vespre. A més, n'hi haurà d'altres amb parades intermèdies, amb un total de 25 trens per a cada sentit els dies feiners. Ja només falta saber la data en què el servei entrarà en funcionament.

Mentrestant, al Parlament s'ha posat en dubte el traçat per sota de la Sagrada Família. La moció de Convergència i Unió que demana que l'AVE no passi pel centre de Barcelona ha tirat endavant amb els vots d'Esquerra i el PP.

Anar al contingut