La Rochelle

França presenta l'AGV, un tren capaç d'arribar als 360 km/hora

La nova joia ferroviària francesa es diu AGV, les sigles d'Automotor Gran Velocitat, i és un tren capaç d'arribar als 360 quilòmetres per hora. L'AGV consumeix menys energia i és més fàcil de mantenir que els seus predecessors. Pe construir-lo, l'empresa Alstom ha aprofitat els aspectes tècnics del tren experimental que el 3 d'abril del 2007 va arribar a 574,8 quilòmetres per hora, el rècord mundial de velocitat sobre rails. El president francès, Nicolas Sarkozy, ha presidit la presentació del model, que s'estrenarà comercialment el 2010 amb un operador italià privat, NTV. El president d'Alstom ha destacat que l'AGV s'ha desenvolupat "amb fons propis", però no ha volgut donar cap xifra.

Actualitzat
La principal aportació de l'AGV és, segons Alstom, que "té la força motriu distribuïda al llarg del comboi, de manera que es guanya espai per al passatge i s'estalvia energia" perquè no cal recórrer a les locomotores. L'AGV permet combois de 7 a 14 cotxes, amb una oferta d'entre 250 i 650 places. Per rapidesa i comoditat, s'erigeix com un clar competidor de l'avió en determinats trajectes. Un operador italià, NTV, n'ha comprat 25 unitats i té previst estrenar-les el 2010.

El president i conseller delegat d'Alstom, Patrick Kron, no ha concretat quant han invertit en el tren, però ha destacat que volien "mantenir el lideratge" de l'alta velocitat "ara que està en una fase d'expansió, no només als mercats tradicionals, sinó també als països en desenvolupament".

El president francès, Nicolas Sarkozy, s'ha declarat "emocionat" per l'avenç de la tecnologia francesa i ha remarcat "l'aposta" per la indústria com a "motor de creixement de la societat".
Anar al contingut