San Francisco

Yahoo acomiadarà 1.000 treballadors per una caiguda dels seus beneficis

Després de fer públics els beneficis de l'últim trimestre del 2007, amb una caiguda d'un 23%, el portal d'internet Yahoo ha anunciat l'acomiadament de 1.000 treballadors, un 7% del total de la seva plantilla. L'empresa encara no ha especificat les àrees afectades. Aquesta és la retallada de personal més important que ha fet després que el 2001 se'n fes una altra que va afectar 600 persones.

Actualitzat
El balanç de guanys del 2007 es va ajustar a les previsions tot i que van caure un 12%, fins a 660 milions d'euros. Les pèrdues arriben al 23% en el darrer trimestre de l'any passat. El pronòstic per l'exercici del 2008 no és massa optimista i preveu uns ingressos modestos. Davant d'aquest panorama, els analistes s'han mostrat decebuts amb els resultats i les previsions de Yahoo. Aquest sentiment va fer caure les accions del portal d'internet un 10%, percentatge que s'acumula al descens del 14% dels últims 3 mesos.

El cofundadors i conseller delegat de la companyia, Jerry Yang, ha reconegut que aquest any serà complicat. Una de les mesures per ser "més competitius" és, precisament, la retallada de la plantilla.

Yahoo va patir les conseqüències de les "punt com" el 2001 i va haver d'acomiadar 600 persones. Des de llavors, però, no havia registrat mai una caiguda dels beneficis. La dada és especialment important si es té en compte que, a diferència del que passava el 2001, la despesa en publitat a internet no ha deixat de créixer.

Yahoo va néixer com un dels portals de refèrencia, però, el creixement de la competència ha fet que hagi perdut rellevància davant altres webs com Google, Microsoft o les xarxes socials com Facebook, un portal amb el qual va flirtejar, però que finalment no va adquirir.

Segons els analistes, Yahoo necessita renovar per complet la seva cultura corporativa, ja que consideren que el grup s'ha tornat excessivament burocràtic i ha deixat de costat la creativitat que el va fer famós a finals dels 90. Jerry Yang, que va agafar les rendes de la companyia fa escassos sis mesos, ha introduït algunes novetats en l'àrea de correu electrònic i ha millorat els serveis per a mòbils, però els experts creuen que aquestes iniciatives són massa tímides i que calen canvis més radicals.
Anar al contingut