Barcelona

El port de Barcelona es prepara per rebre aigua tant d'Almeria com del Roine

L'arribada d'aigua a Barcelona en vaixells cisterna és una possibilitat que cada cop pren més força, com a mesura provisional i d'emergència. De fet, la Conselleria de Medi Ambient i Agbar fa mesos que tenen converses sobre com afrontar el dèficit d'aigua a la ciutat, i consideren el proveïment per via marítima un recurs senzill, a costos relativament raonables. Si, finalment, es confirma, al port de Barcelona es plantegen dues opcions. La primera és que l'aigua arribi ja tractada des d'alguna planta dessalinitzadora i la segona que arribi sense tractar. En aquest últim cas, caldrà montar una canonada que permeti transportar l'aigua fins a una depuradora i posteriorment a una potabilitzadora.

Actualitzat

Si l'aigua arriba d'una planta dessalinitzadora com, per exemple, la de Carboneras, a Almeria -una possibilitat confirmada des del Ministeri de Medi Ambient- els vaixells cisterna atracarien al moll d'inflamables, on s'haurà de construir una canonada per injectar l'aigua directament a la xarxa de distribució de la ciutat.

En cas que l'aigua arribi sense tractar, per exemple, des del Roine, al sud de França, els vaixells atracarien al nou dic sud del port. En aquest punt, també s'hi haurà d'instal·lar una canonada, d'uns tres quilòmetres, que enllaci primer amb la depuradora del Baix Llobregat i, des d'aquí, enviar-la a la planta potabilitzadora de Sant Joan Despí.

Segons els experts, cap dels dos supòsits presenta problemes tècnics ni una despesa rellevant, i les instal·lacions podrien estar operatives en poc temps a partir del moment en què l'administració decidís recórrer al subministrament per via marítima. I tampoc serà cap problema llogar els vaixells cisterna necessaris.

Anar al contingut