Detroit

Detroit celebra el Saló de l'Automòbil enmig de la greu crisi del sector

Detroit ha obert la temporada del motor amb el Saló Internacional de l'Automòbil de Nord-america (NAIAS), on es presenten al món els nous models de les principals marques del món. La reunió a la "ciutat del motor" es dóna en el que es considera el pitjor moment de la indústria als Estats Units, però els organitzadors estan fent el possible per oferir novetats en positiu. En aquest sentit, destaca l'anunci de General Motors, que ha fet saber que està treballant en la producció d'etanol a partir de tot tipus de productes, i a un preu molt més baix que fins ara. D'altra banda, ja s'ha donat a conèixer el premi al cotxe de l'any: se l'endú el Chevrolet Malibú.

Actualitzat

L'edició d'aquest any de la reunió nord-americana del motor arriba enmig de dades desoladores per a la indústria del motor. Les tres grans marques dels Estats Units -General Motors, Ford i Chrysler- han perdut prop de 30.000 milions de dòlars entre el 2005 i el 2006, i tan sols el 2007 les ventes han caigut un 7%.

Davant d'aquest panorama, la fira inaugurada dissabte intenta contrastar les dades crítiques amb les novetats. A part de la gran quantitat de models que s'estan presentant, les grans multinacionals també busquen fer anuncis d'impacte. Entre les notícies més destacables, hi ha el revestiment "verd" que han fet moltes empreses. És el cas de General Motors, que ha fet saber que està colaborant amb la fins ara desconeguda Coskata en la producció d'etanol a partir de materials com l'herba o pneumàtics vells. En tot cas, el president de la companyia, Rick Wagoner, ha reconegut que cal fer encara moltes millores "en la forma de produir l'etanol" i que els vehicles que puguin utilitzar eficientment aquest combustible no estaran llestos abans de deu anys.

Les reunions per a especialistes seguiran endavant fins al 19 de gener, i a partir de llavors el saló quedarà obert al públic durant dotze dies. L'organitzacio espera unes 700.000 visites.

Anar al contingut