Barcelona

La Generalitat vol crear centres educatius especials per als immigrants que arriben amb el curs ja començat

La Generalitat crearà centres educatius especials pels alumnes immigrants que s'incorporen al sistema educatiu quan el curs ja ha començat. L'objectiu és minimitzar la pressió de les escoles que han de gestionar aquest degoteig constant d'alumnes, però alguns sectors de professors ho veuen com una mesura segregadora que dificultarà la integració d'aquests nens.

Actualitzat
El mes de gener acostumen a arribar molts alumnes nous llatinoamericans, perquè als seus països és ara quan comença l'escola. Però la incorporació a les aules en qualsevol moment del curs es reparteix al llarg de tot l'any, amb nois i noies d'arreu del món, que sovint quan arriben no parlen ni català ni castellà. Aquest fenomen es coneix com a matrícula viva i la majoria de centres que s'hi troben amb més freqüència asseguren que els dificulta molt la feina.

Aquests nous centres funcionarien com a pas previ a la feina que ja fan ara les aules d'acollida dins de les escoles, que no desapareixerien. Els nouvinguts hi aprendrien sobretot llengua i costums socials. El projecte s'inspira en iniciatives semblants que ja funcionen en països com Alemanya o el Canadà. Però algunes associacions de professors la veuen com una mesura molt equivocada.

La intenció és que aquests centres comencin a funcionar de seguida, però de manera progressiva, amb alguna experiència pilot a partir del curs que ve. A Catalunya hi ha més de 1.500 centres que tenen aula d'acollida, que ajuden aquests alumnes en un primer moment, sobretot amb la llengua.
Anar al contingut