Bracons

Osona i la Garrotxa ja estan unides pel túnel de Bracons

Les comarques d'Osona i la Garrotxa ja estan unides pel túnel de Bracons. El túnel té tres carrils, dos en sentit Vic i un en direcció Olot. Les obres entre Torelló i Sant Esteve d'en Bas, el tram de l'eix Vic-Olot actualment en execució, tenen un cost de 250 milions d'euros, i es preveu que entri en servei a finals de 2008. Encara falta per definir, però, el traçat de la variant de les Preses a la zona de la Garrotxa.

Actualitzat
La Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques ha completat la perforació del tunel de Bracons, de quatre quilòmetres i mig de longitud. El túnel pertany a l'eix Vic-Olot, que està en execució actualment entre Torelló i Sant Esteve d'en Bas.

El director general de Carreteres, Jordi Follia, ha visitat les obres, des d'on ha anunciat que divendres es van acabar de perforar els quatre quilòmetres i mig del túnel que unirà els dues comarques, l'obra principal de l'eix Vic-Olot. El túnel, que serà el tercer més llarg de Catalunya, ja és transitable, ha explicat Follia.

La Generalitat preveu que tot el tram Vic-Olot, de 19 quilòmetres, estigui en servei a finals del 2008, i ha assenyalat que aquesta infraestructura "ha de vertebrar les comunicacions entre la Garrotxa i les comarques centrals". El túnel de Bracons té una amplada de 13,7 metres i un gàlib de cinc metres, dos carrils de circulació en sentit Torelló i un en direcció a Sant Esteve d'en Bas.

Les obres van començar el 2003 al tram des de Torelló a la boca sud de Bracons. La Conselleria va introduir millores en el projecte, que van comportar una nova tramitació per al tram entre la boca nord d'aquest túnel i la C-63. El desembre del 2005 es van iniciar els treballs a la boca, i el març del 2007 els del tram restant.
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut