Osona i la Garrotxa ja estan unides pel túnel de Bracons
Les comarques d'Osona i la Garrotxa ja estan unides pel túnel de Bracons. El túnel té tres carrils, dos en sentit Vic i un en direcció Olot. Les obres entre Torelló i Sant Esteve d'en Bas, el tram de l'eix Vic-Olot actualment en execució, tenen un cost de 250 milions d'euros, i es preveu que entri en servei a finals de 2008. Encara falta per definir, però, el traçat de la variant de les Preses a la zona de la Garrotxa.
La Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques ha completat la perforació del tunel de Bracons, de quatre quilòmetres i mig de longitud. El túnel pertany a l'eix Vic-Olot, que està en execució actualment entre Torelló i Sant Esteve d'en Bas.
El director general de Carreteres, Jordi Follia, ha visitat les obres, des d'on ha anunciat que divendres es van acabar de perforar els quatre quilòmetres i mig del túnel que unirà els dues comarques, l'obra principal de l'eix Vic-Olot. El túnel, que serà el tercer més llarg de Catalunya, ja és transitable, ha explicat Follia.
La Generalitat preveu que tot el tram Vic-Olot, de 19 quilòmetres, estigui en servei a finals del 2008, i ha assenyalat que aquesta infraestructura "ha de vertebrar les comunicacions entre la Garrotxa i les comarques centrals". El túnel de Bracons té una amplada de 13,7 metres i un gàlib de cinc metres, dos carrils de circulació en sentit Torelló i un en direcció a Sant Esteve d'en Bas.
Les obres van començar el 2003 al tram des de Torelló a la boca sud de Bracons. La Conselleria va introduir millores en el projecte, que van comportar una nova tramitació per al tram entre la boca nord d'aquest túnel i la C-63. El desembre del 2005 es van iniciar els treballs a la boca, i el març del 2007 els del tram restant.
El director general de Carreteres, Jordi Follia, ha visitat les obres, des d'on ha anunciat que divendres es van acabar de perforar els quatre quilòmetres i mig del túnel que unirà els dues comarques, l'obra principal de l'eix Vic-Olot. El túnel, que serà el tercer més llarg de Catalunya, ja és transitable, ha explicat Follia.
La Generalitat preveu que tot el tram Vic-Olot, de 19 quilòmetres, estigui en servei a finals del 2008, i ha assenyalat que aquesta infraestructura "ha de vertebrar les comunicacions entre la Garrotxa i les comarques centrals". El túnel de Bracons té una amplada de 13,7 metres i un gàlib de cinc metres, dos carrils de circulació en sentit Torelló i un en direcció a Sant Esteve d'en Bas.
Les obres van començar el 2003 al tram des de Torelló a la boca sud de Bracons. La Conselleria va introduir millores en el projecte, que van comportar una nova tramitació per al tram entre la boca nord d'aquest túnel i la C-63. El desembre del 2005 es van iniciar els treballs a la boca, i el març del 2007 els del tram restant.