Barcelona

El Baròmetre confirma el predomini de la televisió en els territoris de parla catalana

Els territoris de parla catalana constitueixen un mercat bàsicament televisiu, amb una penetració del 87% d'aquest mitjà, que supera, el medi exterior, que es troba en un segon nivell amb un 55%, seguit de prop de les revistes i publicacions periòdiques, amb un 52% de penetració, i les ràdios amb un 51%. A més distància es troba la premsa, amb un 39,9%, i internet, amb un 26,3%. Aquestes dades es desprenen del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, en el seu primer any de funcionament.

Actualitzat
El Baròmetre de la Comunicació i la Cultura és un estudi de mesura i anàlisi de les audiències dels mitjans de comunicació i els consums culturals en el mercat de parla catalana (Catalunya, País Valencià i illes Balears) d'un mercat potencial de 13 milions de consumidors, representats per una mostra de més de 39.000 individus que són sotmesos a una entrevista personal en profunditat de 45 minuts de durada.

Impulsat per la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura, el Baròmetre estudia els 1.500 mitjans de comunicació existents en aquest mercat, tant en català com en castellà -premsa, revistes i publicacions periòdiques, ràdio, televisió i Internet-, i els usos i consums culturals que s'hi realitzen (llibres, cinema, música, concerts, espectacles, exposicions, videojocs i telefonia mòbil).
Anar al contingut