Ametlla de Mar

Un metge de l'Ametlla de Mar descobreix un asteroide i el bateja amb el nom de Verdaguer

Sovint es pensa que l'astronomia és una feina única i exclusiva dels grans observatoris, i que darrere dels telescopis i dels descobriments que es fan només hi ha científics. La realitat és força diferent. Milers d'astrònoms aficionats armats amb telescopis de mida mitjana es passen part del seu temps lliure observant determinades zones del cel. Els telescopis casolans poden observar objectes inesperats o fins i tot descobrir asteroides propers al Sistema Solar. L'últim a ser descobert ha estat un asteroide de 6,2 quilòmetres de diàmetre i que orbita a 366 milions de quilòmetres del Sol, i que ha estat batejat amb el nom de Verdaguer.

Actualitzat
El seu descobridor, Jaume Nomen, és metge i, com ell mateix es qualifica, un boig de l'astronomia. Des del seu observatori de l'Ametlla de Mar, Nomen ha batejat l'asteroide amb el nom de Verdaguer, com a homenatge al poeta en el seu any. Per problemes burocràtics de la Unió Astronòmica Internacional, encara no s'ha pogut rebre la confirmació definitiva que associarà l'asteriode 2000PZ6 amb el nom Verdaguer.
Anar al contingut