Barcelona

Fecsa-Endesa comença a abonar les indemnitzacions als afectats per l'apagada que ja han reclamat

Els afectats per l'apagada elèctrica de la setmana passada a Barcelona comencen a cobrar les indemnitzacions. Abans, han hagut de complir el tràmit de reclamar, que poden fer per telèfon, internet o de manera presencial en alguna de les oficines que Fecsa-Endesa té a la ciutat. La companyia no avançarà xifres del nombre d'usuaris que ja han reclamat ni de la quantitat de diners que ha abonat fins que no tingui dades globals. L'elèctrica pagarà als clients que ho hagin sol·licitat entre 60 i 300 euros, depenent del nombre d'habitants de la vivenda i del temps que van estar sense llum. Aquests diners són al marge dels descomptes en la factura de la llum que la companyia està obligada a fer per llei.

Actualitzat

Una setmana després de l'apagada de llum de Barcelona, els veïns i comerços afectats intenten fer vida normal, tot i que redueixen el consum per no forçar la xarxa. Tanquen els aires condicionats i utilitzen el mínim de llums possibles. Ara diuen que els ha arribat l'hora de passar comptes.

Els afectats han començat a rebre les indemnitzacions pels danys. Per ara, però, Fecsa-Endesa no ha donat xifres del nombre d'abonats que han demanat la compensació ni la quantia econòmica que ja han avançat. No ho faran fins a tenir, han dit, xifres globals. L'elèctrica pagarà entre 60 i 300 euros en funció de les hores que van estar sense llum al domicili i de la quantitat de persones que hi viuen.

La indemnització es farà efectiva amb un xec o bé per transferència bancària, i per rebre-la només cal comunicar el número d'abonat i el del compte corrent. La companyia recorda que no cal mostrar fotos del menjar fet malbé, ni tampoc presentar la factura de cap aparell. Aquests diners són al marge dels descomptes en la factura de la llum que la companyia està obligada a fer per llei i que s'abonarà en la factura del primer trimestre de l'any que ve.

Les reclamacions es tramiten per internet, a endesaonline.com i a través del telèfon gratuït 900 84 73 84
. A més, Fecsa-Endesa posa a disposició dels usuaris afectats dotze punts de servei distribuïts per Barcelona i una oficina d'atenció al client a l'avinguda Vilanova, al costat de l'estació del Nord.

Qui no estigui d'acord amb la quantitat econòmica assignada té la possibilitat de demanar una indemnització més alta per la via judicial o a la Junta Arbitral de Consum.

En el cas de comerciants i empreses sí que caldrà justificar i quantificar individualment els danys, o bé optar per tramitar-ho a través de la Junta Arbitral de Consum.

NOTÍCIES RELACIONADES
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut