Barcelona

La batalla informàtica entre el Mac i el PC. Dos estils de vida?

Les marques d'ordinadors també creen tendència. Les companyies que comercialitzen computadores intenten fer front al gegant Apple, que en els últims anys ha irromput amb força al mercat i cada cop acapara més vendes. Tant el Mac d'Apple com les altres marques de PCs, d'ús majoritari, es posicionen no només com un producte amb unes prestacions concretes sinó també com a ordinadors amb una filosofia i un estil de vida al darrere que els fan més atractius al comprador. La batalla comercial entre uns i altres està servida.

Actualitzat
Fins i tot els ordinadors marquen quin és l'estil de vida que un segueix i, conscients de tot això, les companyies miren de posicionar-se en el mercat i definir el seu producte i qui és el seu comprador potencial. Si hi ha un logotip que ha irromput amb força en els últims anys és, sens dubte, el de la poma del Mac d'Apple.

L'estratègia de màrqueting de la companyia ha aconseguit crear una imatge molt clara del seu perfil d'usuari. A l'hora de comprar o canviar l'ordinador, un es troba amb una dicotomia: compro un Mac o compro un PC convencional, d'ús majoritari?

Els experts ho tenen clar. El més important per decidir-se per una o altra màquina té a veure amb el que es vulgui fer amb ella i les seves prestacions. "Si vols editar vídeos necessitaràs un ordinador amb una potència alta. Si només el vols per navegar o consultar el correu o el Facebook, aleshores amb la màquina més senzilla del món qualsevol persona es pot apanyar sense problemes", aconsella David López, professor d'informàtica a la Universitat Politècnica de Catalunya.

Per López, la lluita entre els Mac i els PCs es resol ràpidament. "El Mac no deixa de ser un PC de gamma alta. Per tant, és com plantejar què és millor, si un Ferrari o un cotxe. El Ferrari és un cotxe, no?"


Digues-me quin ordinador tens i et diré com ets!

Tot i que els experts apunten que el més important són les prestacions de l'ordinador, les empreses tenen en compte que els usuaris també valoren molt l'estètica del producte i la filosofia que hi ha al darrere. Una enquesta que el web Hunch.com ha fet entre prop de 400.000 visitants als Estats Units defineix la ideologia dels partidaris de Mac o PC.

Dels seus visitants, un 52% s'han identificat com a usuaris de PC i un 25%, de Mac. Segons aquest estudi, els defensors del Mac són més joves, viuen a la ciutat, van a més festes que els clients de PCs, els agrada l'art modern i el disseny, són vegetarians i acostumen a ser liberals.

En contraposició, els defensors del PC tenen més edat, viuen en els suburbis, asseguren que tenen més habilitats matemàtiques, els atrau més l'art impressionista i consumeixen més menjar ràpid. L'enquesta no té valor científic, però és suficient per veure com les companyies marquen tendència i busquen que l'usuari s'identifiqui amb ells.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut