Barcelona

La tuneladora "Barcino" acaba la seva feina a Barcelona després de mesos de polèmica

Després de 16 mesos de feina, aquest dimarts, la tuneladora "Barcino" ha arribat finalment a l'estació de Sants, el seu últim tram. El polèmic traçat, que va aixecar les crítiques pel seu pas a tocar de la Sagrada Família, uneix les estacions de la Sagrera i Sants a través d'un túnel de 5 quilòmetres. La perforació dels últims metres s'ha fet amb un sistema de murs de cel obert. A l'acte, hi han assistit el ministre de Foment, José Blanco, la ministre Carme Chacón, Celestino Corbacho i l'alcalde Xavier Trias.

Actualitzat
La tuneladora "Barcino" va començar a funcionar el 26 de març de 2010 al pou d'atac de la Sagrera. Treballant les 24 hores del dia i a una profunditat de 30 metres, la màquina ha superat el ritme de feina previst, i ha funcionat sense cap imprevist i respectant les mesures de seguretat desplegades per evitar cap contratemps.

El seu pas pel costat del temple de la Sagrada Família va aixecar fortes crítiques i va donar pas a una campanya en contra, impulsada per entitats, associacions de veïns i el mateix patronat del temple de Gaudí que reclamaven un traçat alternatiu i més segur.

Les queixes van obligar a instal·lar fortes mesures de seguretat, amb sensors per detectar el més mínim moviment, tant a les columnes, com als elements ornamentals de la basílica, i sempre sota la supervisió de tècnics de la Unesco.

Finalment, amb la perforació de l'últim tram fins a l'estació de Sants, la tuneladora "Barcino" espera posar punt final a un any i mig de polèmica pel seu traçat.

La seguretat, màxima prioritat del govern espanyol

Un cop inaugurat el darrer tram, l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, s'ha mostrat molt content per la inauguració d'aquest túnel i ha assegurat que gràcies a aquesta obra, Catalunya quedarà més unida a la resta d'Europa.

Per la seva banda, el ministre de Foment, José Blanco, ha destacat que Catalunya és "capdavantera" a tot l'Estat en innovació i ha assegurat que "aquesta infraestructura ajudarà a vertebrar millor el conjunt de Catalunya, perquè les quatre capitals de província quedaran unides per l'alta velocitat.

Blanco també s'ha mostrat convençut que aquesta nova obra suposarà una "millor connexió d'Espanya amb la resta d'Europa" i ha remarcat que, malgrat la polèmica, "la prioritat del govern espanyol sempre ha estat garantir la seguretat de les obres".
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut