Catalunya

Els punts negres de Catalunya

Amb aquesta iniciativa, sorgida dels mateixos usuaris, anirem creant un mapa de trams conflictius que serà d'interès general per a tots els ciutadans que circulen per les vies del territori català. Mitjançant les seves explicacions, els lectors ens donen la seva versió particular sobre l'estat de les carreteres que configuren els punts viaris amb més risc de Catalunya i milloren, amb els seus testimonis, el servei públic viari i la prevenció d'accidents de trànsit.

Actualitzat
En aquest espai tens una oportunitat per difondre aquells punts de la xarxa viària que presenten algun tipus de perill. Són els anomenats "punts negres" i, malauradament, encara se'n detecten al conjunt de carreteres del país. Agafa la càmera de fotos i la de vídeo i envia'ns els que vegis des del volant o explica en un text o un correu allò que consideris rellevant per a tots els usuaris. Les denúncies que ens enviïs es publicaran a El meu 3cat24.

El Xavier Pinyol denuncia que del quilòmetre 0 al 133 de la C-12, la majoria de les cruïlles són al mig d'un revolt o d'un canvi de rasant. Diu, en el seu correu, que "el més vergonyós és que no surten a la llum ni la quarta part dels accidents mortals que hi ha, per tal de no fer-hi les reformes que hi corresponen".

La Laura Salleras va ser la primera que es va posar en contacte amb El meu 3cat24 perquè volia "informar sobre un dels punts negres de Catalunya". Concretament aquest, situat a "la intersecció de la N-II Madrid-França amb la Giv-6226". "Hi passo diàriament -diu la Laura- i cada vegada hi veig més flors".

Aquest era el seu testimoni:

"És un tram de la N-II on hi ha una recta d'1 o 2 quilòmetres, força transitat per camions que van i vénen de França, i en general els vehicles hi passen molt embalats. El problema i perill d'aquest punt és que els vehicles que volen girar a esquerra o dreta, cap a la GIV-6226 en direcció als pobles de Creixell o Garrigàs, s'han de parar al mig de la via i esperar per poder girar. En aquests moments, els vehicles són molt vulnerables. Els que vénen de cara van molt de pressa i els que vénen al darrere, o intenten esquivar-te per la dreta, deixant-te al mig dels dos vehicles, o han de quedar parats completament darrere teu en un tram de 100 quilòmetres per hora. Això si poden frenar a temps i no t'envesteixen pel darrere, tal com he vist que ha passat en alguna ocasió.

A més a més, quan és al revés, quan els vehicles intenten incorporar-se a la N-II, a més d'estar esperant molta estona per l'excés de trànsit, han de sortir ben embalats i accelerar molt ràpid perqué vénen vehicles a gran velocitat.

Els darrers anys hi ha hagut molts accidents, incloent-hi també diversos morts.

En definitiva, en aquesta intersecció hi convindria un carril per poder girar a esquerra o dreta, i potser també poder moderar-hi la velocitat".

____________________________________________________________________________

Registra't si encara no ho has fet i envia'ns els teus textos, fotos, vídeos o àudios a El meu 3cat24. També pots fer-ho a través del nostre correu: elmeu3cat24@tv3.cat.

Millorem entre tots la xarxa viària!
Anar al contingut