La consellera Rigau a la comissió d'Ensenyament del Parlament
La consellera Rigau a la comissió d'Ensenyament del Parlament
Barcelona

Rigau proposa ara que el curs comenci entre el 9 i el 15 de setembre

El curs escolar 2011-2012 començarà entre el 9 i el 15 de setembre, i no el 7 com proposava inicialment el Departament d'Ensenyament. Ho ha dit la consellera Irene Rigau, després que ahir sindicats de professors i representants de les AMPAs critiquessin la proposta. Als docents el 7 els sembla massa aviat per poder preparar bé les classes, i a les famílies, que sempre havien reclamat que el curs comencés abans, tampoc no els convenç perquè aquesta data va lligada a donar 7 dies de lliure elecció als centres. Després d'assegurar a "El matí de Catalunya Ràdio" que estava oberta al diàleg, la consellera Rigau ha donat resposta a les crítiques i ha ofert aquesta nova proposta pel calendari del curs 2011-12. Rigau s'ha compromès a fer públic el calendari definitiu dimecres que ve.

Actualitzat
El curs que ve no començarà el 7, sinó entre el 9 i el 15 de setembre. Irene Rigau ha llançat aquesta nova proposta per a l'inici del curs escolar 2011-2012 després de respondre als grups durant la Comissió d'Ensenyament al Parlament.

Rigau, que al matí ha afirmat en declaracions a "El matí de Catalunya Ràdio" que no donava per tancat el nou calendari escolar , ha volgut apropar posicions amb els sindicats de professors i les associacions de pares, després que aquests ahir van criticar la proposta inicial de la consellera.

111 grups nous d'ESO i 289 professors

Al Parlament, la consellera també ha donat detalls de l'alumnat i el professorat per al curs vinent. Segons ha anunciat, el curs vinent hi haurà 111 grups nous d'ESO, als quals el Departament d'Ensenyament hi destinarà 289 professors.

Sobre les acusacions de discriminació ètnica


En resposta a les preguntes del grup socialista, Irene Rigau ha quantificat l'increment d'alumnes i professors a Secundària obligatòria i s'ha defensat de les acusacions que li han fet d'estar discriminant ètnicament els alumnes quan proposa reforçar amb la sisena hora els centres que tenen dificultats.

"No m'hauria atrevit mai a parlar de discriminació per raons ètniques, perquè nosaltres ho hem explicat abastament. El nostre model no és el del mosaic, és el model de la barreja", ha insistit Rigau.

La consellera ha subratllat que el model d'integració és el que CiU ha buscat i ha aplicat a Catalunya "des del primer dia que vam recuperar l'autogovern".

Estudi sobre el fracàs escolar

La consellera també ha explicat que el seu departament ha encarregat un estudi sobre la diferència de resultats escolars entre nens i nenes. Rigau nega que busqui arguments per separar per sexes els alumnes i assegura que l'objectiu de l'estudi és detectar què hi ha darrere d'un índex més alt de fracàs escolar en els nens que en les nenes.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut