Cartell de la campanya "Treballa com un suec encara que siguis de l'Hospitalet", de  V-Energy Drink.
Cartell de la campanya "Treballa com un suec encara que siguis de l'Hospitalet", de V-Energy Drink. (Foto: ACN)
L'Hospitalet de Llobregat

L'alcaldessa reclama la retirada de l'anunci "Treballa com un suec encara que siguis de l'Hospitalet"

L'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, reclama que es retiri un anunci que considera que menysprea els hospitalencs. La campanya publicitària és de la beguda energètica V-Energy Drink i porta per eslògan "Treballa com un suec encara que siguis de l'Hospitalet". Núria Marín ha fet pública la seva indignació a través de Twitter, on ha anunciat que ja s'ha posat en contacte amb l'empresa responsable de la campanya publicitària. En declaracions a Catalunya Ràdio, l'alcaldessa ha afegit que no descarta emprendre accions legals. Orangina Shweppes, l'empresa responsable de la beguda, ha anunciat que retirarà el nom de l'Hospitalet de la campanya.

Actualitzat
La campanya amb què V-Energy Drink vol promocionar a Catalunya la seva beguda energètica ha indignat l'alcaldessa de l'Hospitalet. Núria Marín ha reclamat la retirada dels cartells que proclamen, per exemple, al metro de Barcelona, "Treballa com un suec encara que siguis de l'Hospitalet".

Per l'alcaldessa, que ha fet pública la seva indignació a través de Twitter, l'anunci "és una falta de respecte" i ha reclamat a l'empresa per carta la retirada d'uns cartells que considera desencertats, inadequats i ofensius. En la mateixa línia i en declaracions a Catalunya Ràdio, Marín ha informat que el consistori està estudiant emprendre accions legals per "protegir el dret a la imatge dels ciutadans".

La campanya, considera l'alcadessa, "atempta contra allò més preuat que pot tenir una persona, en aquest cas, la dignitat dels ciutadans de l'Hospitalet". A més, Marín ha defensat que l'Hospitalet és una "ciutat treballadora" que "mai se li ha regalat res". "La nostra ciutat, afortunadament, ja ha deixat enrere els estigmes del passat, per créixer i desenvolupar-se gràcies a l'esforç, la voluntat, l'empenta i la il·lusió que els seus conciutadans dediquen dia rere dia per tirar endavant", afegeix Marín en la seva missiva a l'empresa.

"Està insultant els ciutadans de l'Hospitalet"

Marín es mostra convençuda que V-Energy Drink, marca nascuda a Austràlia i Nova Zelanda, "està insultant els ciutadans de l'Hospitalet". I afegeix: "Com a alcaldessa penso que és una campanya que no ens mereixem com a ciutadans."

Els cartells amb l'eslògan "Treballa com un suec encara que siguis de l'Hospitalet" només s'ha trobat a Barcelona, no a l'Hospitalet, i, per tant, ha dit Marín: "Nosaltres com a Ajuntament no podem fer absolutament res dins de Barcelona." De tota manera, estudiaran quins instruments legals poden emprendre.

Davant les queixes i la polèmica, l'empresa propietària de la beguda, Orangina Shweppes, ha anunciat que retirarà la menció al municipi de l'Hospitalet de Llobregat de la campanya.

Anar al contingut