Els nous molls del port de Barcelona arrencaran sense accessos ferroviaris.
Els nous molls del port de Barcelona arrencaran sense accessos ferroviaris.
Barcelona

L'ampliació del port de Barcelona entrarà en servei sense accessos ferroviaris

L'ampliació del port de Barcelona es queda, de moment, sense accessos ferroviaris a causa d'un incompliment de terminis. L'autoritat portuària denuncia que el Ministeri de Foment no els ha sabut concretar quan podran licitar les obres malgrat que el ministre José Blanco havia anunciat que la previsió era fer-ho durant aquest any. Tot i això, des del Ministeri han admès aquest extrem a Catalunya Ràdio.

Actualitzat
Aquesta ha estat la cronologia abreujada dels fets. L'any 2008 el ministeri de Foment va licitar la redacció dels dos projectes per millorar l'accés al port de Barcelona per carretera i ferrocarril. Just en aquell moment, tot i anunciar-se retallades en inversió, Foment va mantenir que aquestes obres eren prioritàries.

Poc després, al setembre del mateix any, el ministre José Blanco va anunciar al Congrés que la previsió era licitar els treballs durant el 2011, però, a hores d'ara, encara no pot concretar quan podrà fer-ho.

Per la seva banda, el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, s'ha mostrat preocupat per l'endarreriment d'aquest projecte que, segons ha dit, és bàsic per al futur de la infraestructura. Cambra critica que a pesar que "els projectes estan elaborats, no se'ns ha concretat quan està prevista la seva execució", i per tant lamenta no tenir constància d'"un calendari d'execucions d'aquests projectes".

El Port de Barcelona assumeix que la nova terminal del Moll Prat entrarà en servei a mitjans de l'any que ve sense la reclamada connexió ferroviària d'ample europeu. És per això que les autoritats del port estudien alternatives provisionals per donar una sortida ferroviària a les mercaderies que arribin al nou moll.
Anar al contingut