Estats Units

Google s'acosta a les xarxes socials amb una funció per votar els enllaços després de la cerca

Google estrena una funció perquè els usuaris votin els enllaços. D'aquesta manera s'acosta a les xarxes socials però també canviarà la fiabilitat dels seus resultats perquè aquestes votacions anuncien que influiran en l'ordre dels resultats.

Actualitzat
Google fa un altre pas cap a la tendència social i d'aquesta manera s'acosta a Facebook. La manera és d'aparença simple però podria tenir més bones oportunitats que l'invent del Buzz, que no va fer gaire més que crear "soroll" entre els continguts personals.

Es tracta de "+1", una nova funció que afegeix al seu popular cercador una dimensió social a l'estil del "M'agrada" de Facebook o altres sistemes de classificació com Menéame o Digg, segons ha fet saber l'empresa el seu blog.

Durant els propers dies, els usuaris amb un perfil creat a Google veuran aparèixer una icona amb el símbol "+1" al costat de cada un dels resultats derivats d'una cerca. Funcionarà com un botó per recomanar aquest contingut i com més vots tingui més rellevància obtindrà l'enllaç.

Aquest procediment els acosta a la tendència social però al mateix temps també posa una mica en dubte el valor dels resultats de cerca perquè a més dels algoritmes propis del cercador de les dues os hi haurà un component basat en l'opinió dels mateixos usuaris.

En tot cas, més enllà de la fiabilitat que això aporti o no a les cerques, els usuaris sí que notaran que poden fer saber al seu entorn a Google quins enllaços els agraden.

La icona "+1" estarà disponible també per als anuncis a i la companyia ha fet saber que ben aviat es podrà trobar dins de les pàgines web perquè siguin recomanades un cop consultades.

Anar al contingut