Barcelona

Barcelona podria prohibir que hi circulin els cotxes amb més de 10 anys

L'Ajuntament de Barcelona estudia la possibilitat de prohibir la circulació dels vehicles que tinguin més de 10 anys com a mesura per reduir les emissions contaminants que afecten la salut. La responsable de Medi Ambient, Imma Mayol, ha explicat que aquesta mesura hauria d'anar acompanyada d'un nou Pla Renove per facilitar la substitució dels vehicles més contaminants. Aixo sí, Mayol ha volgut deixar clar que no n'hi ha prou amb la reducció del trànsit dins de la ciutat per rebaixar els límits de contaminació. Es tracta d'una de les mesures que s'inclouen en el Pla d'Energia, Canvi Climàtic i Qualitat de l'Aire que inclou 108 projectes.

Actualitzat
L'Ajuntament de Barcelona calcula que la mitjana d'edat dels cotxes se situa entorn dels cinc anys, mentre que la xifra arriba fins als 10 anys en les anomenades "flotes captives" (taxis, autocars escolars i furgonetes), un altre dels objectius del consistori.

Imma Mayol ha anunciat que, com a mesura prèvia, s'instal·laran radars a la ciutat per detectar els cotxes més contaminants i avisar-ne els conductors.

També ha apostat per reformar l'ITV de vehicles per incloure-hi el control de les emissions  i evitar que circulin els cotxes més contaminants. La regidora ecosocialista ha anunciat que es posarà en contacte amb els ministeris d'Indústria i de Medi Ambient per demanar-los aquesta modificació.

Les mesures pretenen estalviar un 9% del consum energètic, un 16% de les emissions dels gasos que ajuden al canvi climàtic, un 25% en emissions de NOx (òxids de nitrogen) i un 41% de les partícules de PM10, dos dels contaminants més problemàtics.

Francesc Narváez desmenteix aquesta mesura

El regidor de Mobilitat de Barcelona, Francesc Narváez, ha rectificat aquesta tarda la regidora de Medi Ambient després de l'anunci, que es podia llegir al web municipal.

Aquesta contradicció, arriba tot plegat a tres dies per al ple municipal, l'últim del mandat, que ha d'aprovar un nou Pla d'Energia.

Altres mesures per reduir la contaminació


D'altra banda, Mayol ha rebutjat instal·lar un peatge d'entrada a Barcelona a l'estil de Londres, perquè no és "equitatiu" i és un sistema que no permet controlar les emissions.

Acabar la línia 9/10 del metro és totalment necessari per reduir emissions. També ajudaria al medi ambient que els vaixells s'alimentessin amb electricitat mentre estan atracats al port, perquè sempre tenen els motors en marxa.

En energia, s'està realitzant una prova pilot amb minicentrals eòliques situades en teulades d'edificis per ajudar a la sostenibilitat i s'estudia posar en marxa un pla que ajudi a subvencionar la reforma de vivendes energèticament eficients.


VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut