janquim

Creen un web que ofereix els prospectes d'ofertes indexats i geolocalitzats

Un grup de professionals que viuen a Barcelona acaben d'estrenar un web que ofereix un recull dels fullets de publicitat en formats digitals, endreçats per categories i localitzats sobre els mapes de diverses poblacions d'Espanya.

Actualitzat
A les bústies hi arriben cada setmana uns quants fullets de publicitat, la majoria de vegades de grans establiments que d'aquesta manera anuncien les seves ofertes temporals. Electrodomèstics, productes de neteja o aliments apareixen en fotografies i lletres acolorides d'aquests papers impresos que gairebé tothom apila de manera provisional en algun prestatge.

Des d'ara, començarà a ser menys necessari que s'imprimeixin i es distribueixin o, en tot cas, ja no és l'única via d'accés, perquè al web Tiendeo s'hi troben gairebé tots els que ara mateix hi ha en circulació.

S'inspira en diversos productes. Com expliquen al 3cat24, han fet "una barreja" i han tingut en compte "un web d'Austràlia, per la part de geolocalització de botigues, i un d'Alemanya, per la part de visualització de catàlegs". Però després van reformular la idea a partir dels resultats obtinguts en una enquesta amb més de dues-centes persones. Amb molta feina i il·lusió, dues bessones catalanes i un jove d'origen belga, tots tres nascuts el mateix dia de febrer, han madurat el projecte fins que s'han vist amb cor d'obrir el lloc.

De moment, obtenen els documents en PDF dels webs dels establiments i els indexen i geolocalitzen, com explica a aquest mitjà un dels seus responsables, Eva Martín. També n'han hagut d'escanejar uns quants que només existien en la versió de tinta, però consideren que aquestes són "tasques provisionals".

Buscant finançament

El model de negoci es basa en la relació que volen establir amb aquestes empreses. Quan el web obtingui prou visites, creuen que tindrà sentit acordar ingressos a canvi de clics i esperen que cap al mes de setembre ja puguin començar a firmar els primers contractes. Mentrestant, ho ensenyen tot de franc per demostrar la validesa de la seva proposta, que es va presentar de manera formal a la cita Ecomretail, que va tenir lloc a Barcelona no fa gaires dies. Ara busquen finançament i amb aquesta finalitat es presenten a diversos fòrums de noves empreses.

El líder tècnic ha estat Josep López. Destaca que la producció del lloc s'ha fet en "el temps rècord de quatre mesos". Saragossa i Madrid ja són a la llista i el seu objectiu és acostar-se a diverses ciutats franceses per internacionalitzar el seu producte.

De moment, disposen de la versió en castellà i en anglès però tenen prevista, així ho asseguren, una edició en català.
Anar al contingut