janquim

Empreses i institucions avaluen el mercat català amb els missatges del Twitter que agrega Twit.cat

Les empreses catalanes, i les que no ho són però s'interessen pel mercat català, ja fan servir els missatges dels usuaris de Twitter com a font d'informació sobre tendències de consum o fiançament de marques.

Actualitzat
No és una novetat absoluta, perquè ja hi ha consultories dedicades a fornir aquests materials als seus clients i experts com Marc Cortés fa temps avaluen la presència de productes i marques en aquest espai de missatges amb un màxim de 140 caràcters. A més, es disposa d'eines obertes que permeten l'avaluació de l'anomenada "reputació digital" d'un producte a partir del seu ressò al Twitter.

Però el tret singular és que, aquesta vegada, qui proporciona la informació als seus clients és el grup que aplega ara mateix la comunitat més important d'usuaris registrats al Twitter, els prop de 7.500 comptes que consten a Twit.cat.

Aquest projecte va començar tot just fa vuit mesos però ja ha superat els dos milions de missatges indexats, i el creixement es preveu espectacular perquè ara com ara es progressa a un ritme de vint-i-cinc mil "piulades" al dia.

Es tracta, per tant, d'una base de dades enorme que ha obligat l'empresa Initec a traslladar els continguts a uns servidors amb més capacitat i, sobretot, adaptats a l'augment que s'espera, mentre les tasques s'enfoquen cap a la millora de l'anàlisi.

D'una banda, com expliquen fonts de Twit.cat a aquest mitjà, s'ha orientat el treball de l'equip cap a l'elaboració d'informes per als clients, de manera que és possible percebre, per exemple, tendències de compra d'un perfum o d'un cotxe fins al punt que pot provocar modificacions en la distribució linial o l'oferta de descomptes.

Bancs, partits i contactes

Els missatges que Twit.cat agrega dels seus usuaris són una font rellevant per analitzar les preferències del mercat català i tant entitats financeres com organismes públics pretenen conèixer millor els seus usuaris potencials amb la interpretació dels missatges que tothom fa públics.

A la llista de clients hi consten institucions com el mateix Parlament de Catalunya o la Fundació puntCat al costat de caixes d'estalvis i bancs a més d'asseguradores, però en aquesta llista també hi ha partits polítics com ara CiU, entitats mobilitzadores com Òmnium Cultural i empreses de contactes en línia per a gent que busca parella. Cap "tuit" emès deixa de merèixer l'atenció de tots aquests observadors, i almenys uns quants d'aquests clients estan disposats a pagar per obtenir l'anàlisi particular que pot generar una acumulació de dos milions de missatges curts en menys d'un any.

De la mateixa manera, es duen a terme estudis concrets sobre una marca, per avaluar fins a quin punt la seva presència té impacte. Un anunci recent de cervesa ha aconseguit, per exemple, generar una etiqueta pròpia i ja ha merescut comentaris per part d'observadors atents.

I, també, s'ofereix l'opció d'un missatge "destacat", és a dir, l'obtenció de ressò a la xarxa tot i no tenir gaires seguidors gràcies al posicionament que Twit.cat proporciona en serveis de pagament.

Amb aquesta experiència, breu però que s'avalua positivament, Twit.cat es planteja ara nous reptes que permetin reproduir el format en altres entorns.
Anar al contingut