Barcelona

Puig qüestiona que la reducció de la contaminació i la sinistralitat es pugui vincular a la limitació dels 80 km/h

L'endemà que el govern català anunciés modificacions en l'anomenada "zona 80", el conseller d'Interior Felip Puig, ha assegurat a "Els Matins" de TV3 que la derogació del límit a la majoria d'accessos a Barcelona s'ha fet per una gestió més raonable i lògica de la velocitat. Puig ha posat en dubte que la reducció de la contaminació i del nombre d'accidents en aquests anys es pugui vincular directament a aquesta limitació. En aquest sentit, ha defensat l'aplicació de velocitats variables d'entre 90 km/h i 120 km/h i ha defensat que manté el límit de 80 km/h en 25 dels 78 quilòmetres on fins ara s'aplicava.

Actualitzat
Després de recordar que es tractava d'un compromís electoral, Puig ha defensat la modificació dels 80 km/h de velocitat màxima a un model de límits variables en què la velocitat es pugui modular en funció de la contaminació, de la fluïdesa del trànsit, l'hora del dia o, fins i tot, la combustió en un moment determinat. Però ha volgut matisar que la derogació del límit a la majoria d'accessos a Barcelona s'ha fet per una gestió més raonable i lògica de la velocitat: "Mantenim els compromisos per reduir la sinistralitat i la contaminació, però des del sentit comú." I ha apuntat que cal fer educació, compromís social i una conducció més responsable.

En una entrevista a "Els matins" de TV3, Puig ha qüestionat que la reducció de la contaminació i del nombre d'accidents en aquests anys es pugui vincular directament a la limitació dels 80. Segons ha assegurat, cal estudiar si la rigidesa dels 80 realment ha fet disminuir la contaminació. En aquest sentit, ha apuntat que també podria consistir en la disminució del volum de cotxes o del "pla renove" amb cotxes menys sostenibles. Pel conseller, s'ha fet una valoració fràgil i frívola, i ha criticat que l'anterior govern del tripartit en fes bandera i jugués a la victimització d'aquesta qüestió.

El conseller ha defensat que manté el límit de 80 km/h en 25 dels 78 quilòmetres on fins ara s'aplicava. Precisament, on ja s'aplicava, ha dit, abans de generalitzar la mesura. I és que es tracten de trams de transició entre zones urbanes i interurbanes.

A partir d'aquesta setmana o la que ve, s'eliminarà l'actual limitació a 80 km/h en els trams d'arribada o sortida de Barcelona que ja es regeixen per la "velocitat variable": l'autovia de Castelldefels (C-31) i l'autopista del Garraf (C-32), on els panells lluminosos que actualment no passen de 80 km/h podran arribar fins als 100 o els 120 en funció del tram. Posteriorment, i fins a l'1 de març, s'aniran retirant la majoria de senyals fixos que limiten la velocitat a 80 en les altres vies d'entrada a Barcelona com l'A-2 -que tindrà trams de 100 i de 80-, l'AP-2 -amb trams de 120 i 100-, la C-16 -amb trams de 90 i 80-, la C-58 -que es mantindrà en els 80 perquè està en obres-, els túnels de sortida de la B-20 -de 100 a 80- i la C-31 a Badalona -que tindrà trams de 120 i de 80.

Davant d'aquesta implementació, el conseller d'Interior ha justificat que el cost de la mesura de sis milions d'euros es destinarà a retirar senyals, canviar els senyals fixos i posar panells on no n'hi ha. De tota manera, ha dit que es tracta d'un 25% menys dels 8.000 milions d'euros pressupostats pel l'anterior govern. En la mateixa línia, ha criticat el panell entre el peatge de Martorell i l'enllaç de l'AP-2 i l'AP-7, al Papiol, perquè "no serveix per res" i ha assegurat que reduiran els senyals perquè no n'hi hagi cada 300 metres ja que "n'hi ha massa i t'estresses".
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut