Barcelona

Renfe titlla els maquinistes de "pocavergonyes"

El director general de Viatgers de Renfe, Enrique Urkijo, carrega contra els maquinistes. Diu que no tenen vergonya, que estan portant a terme una vaga encoberta. Assegura que són el mateix col·lectiu de maquinistes que fa uns quants mesos reclamaven un aparcament cobert. Adverteix que Renfe no pot garantir el servei de demà si els maquinistes no assisteixen al seu lloc de treball. Urkijo ha comparat la protesta amb la dels controladors aeris. L'empresa s'ha posat a disposició de la Generalitat per intentar solucionar el conflicte.

Actualitzat
"S'omplen la boca d'empresa pública mentre posen catifes a la privatització", així de contundent s'ha mostrat el director general de Viatgers de Renfe. Urkijo, que ha titllat els maquinistes de pocavergonyes, ha explicat que els maquinistes han convocat una vaga de zel per reclamar 1.000 euros anuals més dels 60.000 que cobren, 12 dies més de vacances afegits als 41 que tenen actualment i una reducció de la jornada laboral. Tot i això, ha afegit que l'estiu passat es va firmar un acord per apujar-los el sou. A més, ha recordat que els maquinistes dels Ferrocarrils de la Generalitat cobren un 50% menys que els de Rodalies.

Dit això, el responsable de Renfe ha comparat la protesta dels maquinistes amb la que van portar a terme els controladors aeris al desembre. De fet, n'ha equiparat els arguments. Segons el col·lectiu de maquinistes, els treballadors que des d'aquest dilluns no van a treballar ho fan argumentant que el seient no és prou confortable o que no hi han pogut arribar.

Enrique Urkijo ha volgut deixar clar que les incidències l'es han provocades 40 dels 530 maquinistes. Els mateixos que la primavera passada demanaven un aparcament cobert a l'Estació de Sants. Col·lectiu a qui ha demanat responsabilitat i sentit comú. Urkijo considera que aquesta vaga és desequilibrada, ja que es basa en els interessos personals dels treballadors, sense tenir en compte els drets de mobilitat dels milers d'usuaris perjudicats. És per això que ha dit que ja s'han obert 6 expedients disciplinaris que abans del mes de març acabaran en sanció.

Les irregularitats poden continuar

D'altra banda, el director general de Viatgers de Renfe ha avisat que l'empresa "no pot garantir el servei de demà" ja que es tracta d'una vaga de zel i, per tant, és imprevisible saber si els maquinistes assistiran al seu lloc de treball. En aquest sentit ha explicat que si tan sols s'aturen 3 maquinistes, el servei ja funciona de manera irregular.

A disposició de la Generalitat

Urkijo ha fet aquestes declaracions en una roda de premsa convocada pels responsables de l'empresa ferroviària per explicar la seva posició davant del conflicte. També per posar-se públicament a disposició de la Generalitat "pel que faci falta", ha dit Urkijo, és a dir, per resoldre aquest situació "inacceptable" i "inadmissible". A més, han allargat la mà al sindicats per negociar. De fet, Renfe podria mantenir una reunió amb el sindicat majoritari dels maquinistes, Semaf, CCOO i UGT aquesta nit per intentar trobar una solució al conflicte i intentar evitar un tercer dia d'irregularitats a la xarxa.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut