janquim

Un emprenedor llança guies locals a internet on els usuaris registren el seu comerç

Comencen amb tres poblacions però el projecte vol créixer i estendre's arreu del país. La idea és clara: fer unes guies locals diferents, que exigeixen més costos però que donen resultats més fiables.

Actualitzat
Un emprenedor de Cardedeu ha decidit llançar un servei de guies locals basat en internet. De moment ha començat amb la guia Cardedeu, la població on resideix, però ja ha estès el mateix model a les localitats veïnes de Granollers i Sant Celoni.

Tal com ho explica a aquest mitjà el seu creador, Jordi Serra, les seves guies es distingeixen de les que ja hi ha ara mateix al mercat perquè són els mateixos usuaris els que aporten les dades del seu comerç o negoci.

En realitat, el negoci de les guies locals a internet està força estès. Ciutats catalanes com Terrassa, Manresa o Vic, per esmentar-ne unes quantes, disposen d'aquests serveis. Però n'hi ha prou amb una ullada per comprendre que tot sovint es tracta de mers agregadors de dades d'altres fonts, carregats de publicitat, sense cap fiabilitat en les dades perquè estan extretes d'altres llocs, sense la necessària comprovació. De vegades, aquestes guies es dediquen també a copiar els continguts dels mitjans informatius i reproduir-los sense citacions, com és el cas com a mínim d'un portal de Cornellà de Llobregat.

Netes i pràctiques

Les guies que promou l'equip comandat per Jordi Serra tenen un aspecte net, amb absència dels típics elements de publicitat incrustada sense ordre ni concert. Aquestes guies aporten mapes i combinen la informació amb una presència activa a les xarxes socials.

Serra està convençut que tard o d'hora aquest tret permetrà que es reconegui el valor de les guies que promou, "perquè donen informació molt fiable". A parer seu, altres productes existents es limiten a copiar les dades d'índexs ja existents, com les guies de telèfons, sense comprovar cap detall. En el seu cas, són els mateixos usuaris els que introdueixen les seves dades i les actualitzen de manera que els titulars de comerços o despatxos professionals no es troben per sorpresa amb la seva presència en una guia sinó que ells l'aproven i controlen.

Model de negoci

El model de negoci es basa en l'oferta d'un servei "premium", que confia que podrà interessar molts comerciants locals amb ganes d'aconseguir una presència més destacada a les seves guies.
Serra ha estat més d'un any escrivint la programació d'aquests llocs d'internet però assegura que l'esforç ha valgut la pena.

Des d'Artifecs, promou un conjunt de blogs temàtics que es donen a conèixer sota el paraigua d'Estol.cat.

Anar al contingut